Gulvarme på 1.sals bad

Skal til at lave badeværelse på 1.sal i vores gamle hus fra 1936.
Der har været lidt råd i bjælkelaget, men har nu renset det væk og givet det behandling med nogle Gori (mod råd og svamp)
Forstærket bjlkelaget ved at bolte nogle nye 75x150mm bjælker på siden af de eksist.
Men jeg er sku stadig lidt nervøs for om det nu er OK med bæreevnen.
Vi har tænkt os at støbe beton ovenpå bjælkelaget med svalehaleplader og vandbåren gulvvarme (fjernvarme).
Jeg har så gået lidt med tanken om "kun" at støbe beton i områdetomkring selve brusenichen, og så i resten af badeværelset at ligge noget nogle krydsfinérplader ud og herovenpå vådrumsmembran og klinker. Men hvad så med gulvvarmen? hvordan skal den lægges? Og er det overhovedet lovligt.
Vandpåvirkningen er jo meget begrænset på resten af badeværelsesgulvet.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej mortenbm

med hensyn til gulvvarme er der kommet et nyt system som jeg har set hos min vvs leverandør det er nogle rør med nogle plader på sonm sørger for at varmen fordeles på hele gulvet, de skal flæses ned i gulvspånen eller douglaspladerne og tilsluttes centralvarmen.Du må ikke spørge hvad det hedder men jeg har set det hos www.el-fix.dk

hilsen mureren

mvh.milton
hej mortenmb.

hvis du ikke støber hele gulvet,ville jeg nok vælge vandfaste plader på hele gulvet,
jeg vil tro at du skal op 2 gange plader for at stabilisere for vibrationer,når der er tale om klinke belægning efterfølgende,
husk endvidere vådrumssystem over hele gulvet da dette er meget vigtigt og iøvrigt et lov krav.
Med hensyn til gummimembran kan jeg oplyse at det også findes klar til brug og skal påførers med pensel,rulle eller bred spartel
det er meget nemmere at arbejde med og det sviner ikke nær så meget som sættene,
når man har fået det på tøj,fingre eller lign.er det næsten ikke til at flå af.
når du skal fuge klinkerne skal du købe nogle poser elastisk fuge pulver,det er et LIP produkt som blandes i fugemørtlen,jeg ved at det kan købes i BAUHAUS det kan gummimembramen også,og husk så at alle indvendige hjørner skal gummifuges.
Jeg ved ikke om det var dette du efterlyste
men nu har du fået et svar på noget af det.

hilsen mureren.

mvh.milton
jeg har fundet noget der hedder Knauf GF gulvplade som skulle have en god varmefordeling. Vil så nedeunder ligge gulvvarme(vandbåren) på wirsbo vamefordelingsplade.
Selve brusenichen vil jeg så støbe beton på svalehaleplader.
Lyder dette som en god løsning?
jeg har fundet noget der hedder Knauf GF gulvplade som skulle have en god varmefordeling. Vil så nedeunder ligge gulvvarme(vandbåren) på wirsbo vamefordelingsplade.
Selve brusenichen vil jeg så støbe beton på svalehaleplader.
Lyder dette som en god løsning?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også