Spartling af Gipsplader ?

Davs

Nu har jeg sat 2 lag op i halvdelen af vores kælder, og i den forbindelse spartlet, på liv og løs. Tror jeg lavede den bommert at købe spartlen i jem&fix, har spartlet 4 gange, men stadig er der steder som ligner min røv-en-dårlig aften.. For det første tager det en krig om at tørre (selv med tyndt lag) og for det andet er det ligesom det trækker sig sammen. (Efter endt sparling er der blevet malet med akrylmaling..Syntes det giver en fed effekt, og jeg HAR set malere som har lavet samme nummer med et nogenlunde resultat)

Jeg har givet 100,- for 10 liter.. Hvad ville en ORDENTLIG spartel masse koste i en malerbix ?? eller er dette normalen ved sandspartel, at det virkelig et noget pis at arbejde med???
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Profferne anvender en lidt anden type spartelmasse....
Det er een der tørrer blødere op. Den bliver altså ikke helt så hård.
Det gør den lettere at slibe sammen.

Men hvilken spartel bruger du?

Du skal have en af de helt bredde.. ca 30 cm bred. til slutlaget.. det gør det langt lettere at spartle.

Husk så på at profferne har arbejdet med dette fag i årevis... De har håndelaget og interessen. Og de har rent faktisk gået på fagskoler for at få ordentlig fat på teorien og teknikkerne...
Det kommer ikke bare på en eftermddag.. eller ved at spartle en kælder...

Indrømmet... Min ekspertise er ikke så frygtelig stor på området.. Men jeg hyrede en proffer da jeg også var realistisk....

MVH Njord
Jeg har rigtig gode erfaringer med min kones humør efter jeg lærte flg. slibetrick: Hvis der er kommet et for tykt lag spartelmasse på og det er blevet helt tørt, så tager man en af de grove grydesvampe og et vaskefad med lunkent vand, hvorefter det går som en leg at fjerne det meste spartelmasse. Husk at skylle svampen tit. Kun til allersidst skal der så foretages den sædvanlige støvende slibning - som med fordel kan foretages med en rystepudser med støvsugertilslutning.
God fornøjelse med projektet.

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Stenkrog.

Lige en bemærkning fra min Den Gamle som er udpræget LDS'er
"Hvis man som selvbygger kan lave tingene lige så flot og lige så hurtigt som en faglært håndværker. Ja, så enten snyder man sig selv, eller også har man i det forkerte job...!!

Og jeg skal selv til at spartle et par vægge, så jeg vil følge lidt med i denne tråd.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Som skrevet i en anden tråd, så er Rotband godt at spartle med og meget nemmere at slibe i, desuden synker det ikke så meget.

Omkring Jem & Fix sandspartel - jeg kender flere der har brugt det, og kan kun sige der er en grund til prisen er som den er.

EDIT:
Læs evt. også denne tråd: http://lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=49717


Nu ved jeg at Jem&fix har 2 forskellige spartelmasser, en med sort låg og en med rødt, de har forskellige hårdheder og den bløde af de to er som flødeskum og lige til at skylle ud i lokummet.
Den anden har jeg brugt med stor succes, jeg har osse i den forbindelse fra pålidelig kilde hørt at det er Flügger der producerer spartelmassen for Jem&Fix, ved ikke om det holder, men sjovt hvis det passer smile

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra Sand

Nu ved jeg at Jem&fix har 2 forskellige spartelmasser, en med sort låg og en med rødt, de har forskellige hårdheder og den bløde af de to er som flødeskum og lige til at skylle ud i lokummet.
Den anden har jeg brugt med stor succes, jeg har osse i den forbindelse fra pålidelig kilde hørt at det er Flügger der producerer spartelmassen for Jem&Fix, ved ikke om det holder, men sjovt hvis det passer smile

Det skal nok passe. Hvis man kigger bag på spandene, er der to forskellige firmanavne, det ene er flügger og det andet hedder vist color, men adressen er den sammewink

Venlig hilsen
Kris
Hvor kan man som privatperson købe Rootband ?
Det kan du bl.a. købe i de fleste Silvan afd.


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også