SCHEISSE! hvad skal jeg gøre??

min gamle puch havde et problem med at starte så jeg ordnede lige stemplet og det, men da jeg så skulle skrue cylinderen på igen var den gal med de to øverste skruer/huller:.. sad

i det ene hul sad der en knækket skrue og det andet blev skruen bare ved med at køre rundt da jeg skruede...:S

problemet er at den ikke kan starte da luften ryger ud da jeg ikke kan skrue den fast i toppen... sad

nogen der har et forslag til løsning af dette problem....???
min gamle puch havde et problem med at starte så... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

I "gamle dage" kunne man købe støtter med alm. 6 mm øverst og så 8 mm M 1,25 for neden - så var det bare at skære gevindet i krumtaphuset op til 8 mm. Prøv evt. at spørge hos T-hansen - det tror jeg er billigere end helicoils, da du her skal bruge et stykke special værktøj til monteringen.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Hej til ols3n.

Jeg har ofte haft held til at fåen stump gegind ud på denne måde: fat en svejser lav en svejse klat på enden af gevindet så der kommer en bule opad tag derefter en møtrik som svare til det knækkede gevind og svejs den fast til svejseklatten. Lad køle af og prøv forsigtigt at skrue gevindstumpen ud.Hvis det knækkede gevind sidder nede i et hul svejser man et rør fast gennem hullet med en pindsvejser.

Hilsner og lykke til.

Kovas.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
hej til alle...

har lige prøvet med en "ornepik", men det fungede ikke ligefrem... jeg regner med at få lavet to nye huller med et ordentligt gevind... og håber på det bedste...

men tak for alle forslagenewink
Hejsa jeg ved at man for en del år siden kunne købe nogle bøsninger til selv samme problem med knækkede pindbolte som eks. lavede et 6 mm hul om til en 8 eller 10 mm gevind jeg mener de var i messing og et thansen havde dem.

mht. den knækkede pindbolt så ville jeg prøve og bore hullet ud en halv mm af gangen i bor diameter altså starte med et lille bor og gå opad i størrelse indtil at enten ornepikken kan få fedt eller at bolten er væk også bore den op til et nyt gevind.

held og lykke og kors hvor jeg savner min gamle knallerter.... suk

Bygningssnedker ved den Vejlensiske ådal.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis