hvilken type trykimpregnering har bauhaus stolper

Trykimpregnerede stolper i bauhaus, høvlet fyr 97x97mm - hvilken klasse er det trykimpregneret efter?

Spørger fordi jeg i dette link http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=10854 står at stolper skal være til den standard, der hedder NTR-klasse A. Som jeg i øvrigt ikke har forstand på.

Kan også spørge anderledes - mine bauhausstolper, er de OK trykimpregneret til at holde i mange mange år hvis jeg graver dem ned som hegnspæle?

(overvejer anden løsning i anden tråde, her spørger jeg blot specifike til trykimpregneringen)

Jeg overvejer nemlig at anvende stolpesko i stedet for, som jeg spørger til i denne http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=49690
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad sagde Bauhaus, da du spurgte dem?
Som skrevet i den anden tråd, så skal du behandle dem uanset hvad. At Bauhaus ikke ved det kan måske godt stemme, men jeg er så til gengæld sikker på de vil undersøge det for dig og give dig svar.

Kontakt evt. deres hovedkontor på tlf. der har de en indkøber af udetræ, som sikkert gerne vil hjælpe dig. Ellers brug personalet i butikken en dag hvor der ikke er 500 kunder om hver sælger.


OK - hovedkontoret en mulighed. Personalet har 10 ud af 10 gange ikke kunen svare på noget.

Tak for hjælp :o) - betragter spørgsmålet som "lukket"
Det var da så lidt ;-)

PS! Hvis de 10 ud af 10 gange ikke kan svare på noget, så er jeg forundret over du kommer igen og handler samme sted ;-) Men prisen har nok sit at sige.


Brug første link når du søger på ordet "trykimprægnering" i Google. Det er en dansk brancheforeningen for træ. Der er beskrevet, hvad imprægneringskoderne er, hvad de betyder og hvor på pakningerne disse informationer skal befinde sig. Således bevæbnet er man nok klædt på til at kunne hjælpe både sig selv og en ekspedient i nød.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis