Vandskade/forsikringsskade

Hej,

Jeg har et hus fra 70'erne hvor der er vandskade i badeværelset. Lækagefirmaet finder ud af at det er risten i brusekabinen der er defekt og skyld i at væggene omkring badeværelset er opfugtet.

Forsikringen godtager skaden - men vil "proxy-behandle" risten - og gør samtidig opmærksom på at det ikke er en holdbar løsning i længden men det er billigere at betale 1500kr + lidt maling pr gang i stedet for at brække gulvet på og sidde en ny rist i.

Jeg har efterfølgende taget kontakt til Alm Brand som har udarbejdet rapporten. De fortæller at hvis der fx skal udarbejdes en ny tilstandsrapport vil der komme en anmærkning på risten da den behandling ikke er norm-godkendt. Har ligeledes snakket med nogle VVS-firmaer som siger at behandlingen kun vil holde nogle få år og at gulvvarme-rørene i badeværelset formentlig har taget skade og vil blive utætte i løbet af nogle år.

Mit spørgsmål er om I har nogle erfaringer med "proxy-behandlinger" og om I kan fortælle hvad jeg har krav på mht forsikringen.

mvh Rene Kristoffersen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Hvis væggene er opfugtet og det kommer fra risten, så har du vand under hele gulvet og du har meget fugt der nede og måske svæver gulvet oppe i luften, da jorden nedenunder måske er sunket.
Jeg ville ikke acceptere denne afgørelse fra forsikringen på nogen måde, men de skal få ( betale)hele gulvet hakket op. Og så få nyt sand varmerør, isolering og fliser og det hele. Det er en skade der let løber op i en halv hundrede tusinde.
Har lige haft samme problem, og ville også spare mig fra det, og ligge fliser oven på bagrfter, men da gulvet kom op var der ingen tvivl at det var det eneste rigtige at få nyt. Gjorde det meste selv, men vvs det der er lovpligtig.
Forsikringen gav mig 20.000 i gør det selv projekt, men det var alt for lidt.

Med venlig hilsen

Søren
Pas på Alm Brand er dem der vil springer over hvor gærdet er absolut lavest.
Har selv meget dårlig erfaring med dem fra før i tiden. De vender det hele til deres fordel. De skriver jo også selv det ikke er en holdbar løsning, og så skal man da ikke lave noget sådan, for næste gang kommer du selv til at betale,
fordi du er bevist med at løsningen ikke er holdbar og så siger de måske at det havde du vist og at du dermed ikke har stoppet skadens omfang, og dermed er de ikke pligtig til at betale.
Det er en så stor sag, at jeg tror at hvis jeg var dig ville jeg søge om faglig
bistand, så du ikke indgår en stude handel med Alm Brand

Med venlig hilsen

Søren
TopDanmark er ikke et hak bedre.
De startede med at afvise et fugt/vandskade i betongulv - pga beton'en ikke tager skade. Beton kan godt tåle at være våd. Der dannes hverken råd/svamp el.lign. At så resten af mit bryggers (vægge/skabe) ikke kan tåle fugt er noget helt andet. Men dække, det ville de ikke.
Det accepterede jeg selvfølgelig ikke - og det endte da også med efter FLERE måneder, at man jeg fik en erstatning - godtnok verdens mindste (4,500).
På det tidspunkt var jeg 100% færdig med gulvet og havde skudt en hvid pil efter TopDanmark.

Man skal ALDRIG ALDRIG ALDRIG sige ja tak til deres første tilbud. Det er ALDRIG tilstrækkeligt,- ligesom når man prutter om prisen i et u-land.
En af mine nuværende kollega'er har tidl. arbejdet i et svarcenter på et forsikringsselskab - de lærte, at de ALTID SKULLE AFVISE kunden, og oplyse, at det som kunden siger, ikke er dækket. Her sortes nogle kunder fra (dem som ikke gider / tror at forsikringen dækker). Når man så klager - så starter den egentlige sag først op.

Alle forsikringsselskaber ligger vist lige på kanten af loven (den forkerte side).
- man bliver lidt træt af forsikringsselskaber, når man hører den type historier. Tryg er ikke bedre.sad Jeg ville også søge faglig bistand i dit tilfælde.

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også