Insekter - hvordan kommer jeg af med dem??

Vi er igang med et byggeri i et "skønt" område ved Silkeborg. Om aftenen kommer mange irriterende små dyr - fluelignende dyr der bider eller på anden måde får det til at klø vildt...

Området er frodigt - dvs. der er en del vandløb, søer og lidt træer. Der er til stadighed en del Bjørneklo, men det er naturligvis under bekæmpelse...

Nu til spørgsmålene:confused

- Er der nogen der har en idé om hvilke dyr/insekter der kan være tale om?

- Hvordan bekæmper jeg dem? Hvordan undgår jeg dem? Er der nogen godt måde at komme af med dem?

- Er der nogen der kender til ultralyd der generelt generer insekter? Hvilken frekvens(er)?

Håber der er nogen der kender løsningen - for h...... det er irriterende!!!..

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det må du bare vænne dig til, når du sådan bygger lige der hvor netop miljøet for flyvende insekter er godt.
Eller vænne dig til at spise et fed hvidløg hver dag, så kan insekterne ikke lide dig !

V.h. Håndværkeren
Jeg har hørt man kan bruge DDT.

Tror det er lidt svært at købe, men måske på det "sorte" marked.

Jeg har en gang bygget en myggekanon, som udsendte ultralyd. Tror ikke den havde noglen effekt.... Ved det faktisk ikke.

Hvad med en masse af de nye fluesmækkere, de kan brænde dem af smile
Sæt opladelig batterier i den og en elastik om knappen. Så klare den et par stykker.
Nu bliver Håndværkeren sur på mig sad .

Men svaret du kigger efter ligger nok i gift, jeg bor selv på et nedlagt landbrug så fluger var et stort problem her, vi gav døre og vinduer en gang bio ( det hedder det ) og sa gav vi det engang staldfrisk indedørs ( vi gik en tur på et par timer bagefter og husk at der ikke ma ligge mad frugt osv fremme )
og det holder alt utøj væk en 30 40 dage, hvis du snakker udenfor ja så er jeg ked af at sige det men så vinder de og du må lære og lave med dem
Hej M&m.
Næh hvorfor skulle jeg blive sur over det, jeg kæmper selv en ulige kamp med fluer. jeg klasker gennemsnitlig en 40-50 stykker hver eneste dag i denne tid. Engang kunne man købe sådan nogle ret efektive klister bånd til at hænge og i stuen og hvor der var behov. Men jeg har spurgt flere steder og de har dem ikke mere.
Nå men sådan er det når der ligger en Gylletank 250 m. fra hvor jeg bor, og naboen spreder sit grisse møg direkte ud på marke uden at pløje det ned.
Den eneste der syntes om det er min hund, den syntes jo at det er den rene Chanel no. 5 så i de dage er hun tit en tur under bruseren, hvilket hun hader !

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis