murrem

Jeg skal have en 90x45 mm murrem lagt oven på mine indermure i gasbeton. Jeg går ud fra at remmene skal være i trygimprægneret træ.
I den sammenhæng har jeg et par spøgsmål som jeg håber at få lidt hjælp til :

1. skal rem flugte indersiden eller ydersiden af indermuren (1 cm inde i den ene eller anden side) eller evt. centreret?
2. Skal der noget imellem gasbetonmur og rem? murpap? tyndfugelim? andet?
Jeg skal have en 90x45 mm murrem lagt oven på mine... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Att. brandmanden

Hvad har du at stå på når du arbejder i højderne? Stillads, Wienerstige eller andet?
Joe, jeg er så heldig at jeg har et aflagt rullestillads (kan nå ca. 2 meter op med pladen man står på)dog uden hjul. Og så bruger jeg en Wienerstige til de små ting.

Ellers kravler jeg noget rundt på spærfødderne og selve træskelletvæggene.

Har købt en lille kompressor med en dykkerpistol. den kan skyde 50 mm dykkere i - er sagts susemig dejligt når noget lige skal hæftes inden man giver det den rigtige skrue eller søm. Glæder mig til at profilbræddelofterne skal op, så kan den rigtig komme til sin ret. Kostede kun 800 kr i Harald - god til prisen.

Fik i øvrigt lagt 6 plader på taget i går, så nu skrider det frem på den front også.

Konen ringede og sagde at nu var de sidste lægter ankommet - trælasten havde regnet forkert med hensyn til antal lægter, ikke mindre end 273 meter for lidt. Så hele den ene side af huset står uden nye lægter.

Mvh.

René

Hej brandmanden

Jeg har desværre kun en 1,5 m platform - købt i Praktiker Flensborg for 550, men jeg får et problem når jeg skal op i kip'en på 4,5 m. Jeg har også kompressor og sømpistol, men der er lang vej igen inden jeg bliver så færdig at jeg skal bruge det (mit håb er at være HELT færdig 1.5 2004) - jeg skal "bare" have lukket af inden vinter (tag, murstensydermur og døre/vinduer). Jeg mangler at finde en der vil mure til en fair pris (jeg troede jeg selv kunne gøre det, men jeg har ingen chance for at nå det).
Mit største problem bliver overgangen fra tilbygningen til eksist. hus.
Jeg skal også have gravet ud til faskine m.m.
Citat fra Brandmanden

Hvis det er en rem der oplægges for at spær kan fastgøres til murværket, skal du ikke tænke så meget på hvordan du "hæfter" den fast, men i større grad tænke i baner hvordan forankre du den.

Jeg står med samme opgave at fastgøre remmen til bagmuren 45x95 (som RingstedSpærfabrik foreskriver.) Men da jeg har mursten både for og bagmur synes jeg ikke det lyder helt nemt at banke den fast med søm. Og som prikken over i'et, er det en hulsten som er brugt. Dvs. heller ikke helt nemt hver gang jeg borer ned i et hul. Hvad plejer i at gøre. Er vi ude i gevinstænger med limanker, hvor limen bare forsvinder i hullerne :p

 

Hvis det er en hulsten der er brugt er der plads mellem hullerne til at bore en karmskrue ned i. Men hvis det er cellesten ved jeg ikke hvordan man lige griber det an.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce
Citat fra Fiahgt

Hvis det er en hulsten der er brugt er der plads mellem hullerne til at bore en karmskrue ned i. Men hvis det er cellesten ved jeg ikke hvordan man lige griber det an.


Og jeg ved ikke lige forskellen sad Men gætter så på det er en cellesten. Der er så mange huller så man ikke bare lige tæller dem.

 

Det er en cellesten den anden jeg snakker om er den med tre huller i midten af. Men ved ikke lige hvad man så gør.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis