Plæneklipper problemer

Hej alle.

Jeg har et mindre problem med min nyere B&S 50 (5HK) motor. Det er en model 12F802 type 2045 med primer system og svømmerhus. Se mere her: http://www.briggsandstratton.com/ipl/pdfs/100/MS0517.pdf

Når maskinen er kold fungerer primeren ikke, forstået på den måde at den ikke suger benzin op, men bare luft.
Jeg kan godt få startet maskinen uden primer, men motoren kører en smule ujævn (kommer med et lille "hop" ca. hvert 10. sekund), men kører ellers fint og jævnt i omdrejninger.
Når maskinen først er blevet varm kan jeg godt suge benzin op via primeren, men den "hopper" hele tiden uanset hvad.

Håber nogen kan hjælpe mig med at blive lidt klogere på problemet.

mvh. Jaron

mvh. Jaron
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da du skriver nyere, må der stadig være garanti på den, altså ned til sælgeren og få den repareret.
Men de fleste B&S. giver sådan en lille prut hele tiden.

V.h. Håndværkeren
Umiddelbart tror jeg det er tændningen der lige svigter en gang imellem, for min den gamle gør det også, men den køre nu ganske udmærket aligevel. Så skidt da med at den "prutter" lidt, bare den slår dit græs.

V.h. Håndværkeren
Jeg havde en B&G aka ginge græsslåmaskine for nogle år siden.. købt fra sprit ny... de sagde at den var lige klar til at kører med.. de havde ordnet alt.. men det viste sig efter lang tids problemer med at koldstarte den at der ikke var filterolie i skumgummi-luft-filtret.. og så suger den for meget luft og ingen benzin når den er kold..
Da jeg først fik smidt lidt motorolie i det filter kørte den perfekt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Mit filter er et papirluftfilter, så denne løsning virker vel ikke på denne type?

Jeg chekkede lige maskinen igen og det viser sig at primeren ikke virker hverken når motoren er kold eller varm. Det virker som om der bare suges luft ind, men ikke noget benzin. Selve gummiknappen ser fin ud.

mvh. Jaron

mvh. Jaron
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis