Skal jeg tage bilbatteri med på Roskilde Festivalen?

Jeg har ingen bil, men jeg er en vaske ægte festivalgænger og jeg har en plan.

Jeg er rimelig træt af døde batterier i båndoptageren og dårlig lydkvalitet på campingpladsen, så jeg har tænkt på at få fat i et bil batteri og en 12 til 220 volt omformer så jeg har strøm til ghettoblaster og standard PC højtalere med subwoofer.

Nu er spørgsmålet om hvor langt tid sådan et batteri vil holde. Jeg er ret sikker på at der ikke er ret mange her på jorden der har stået i den situation jeg beskriver, men hvor mange timer tror I jeg vil være i stand til at presse ud af et bilbatteri, når jeg bruger det til 2 rimeligt normale objekter man ville stikke ind i væggen hvis man havde en?

Tak.
49 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hey.

Drop omformeren!!
Tag et bilbatteri og en bilradio og nogle billige højttalere. Så har du musik hele ugen. Og du bliver ikke ked af det hvis der kommer en med lange fingre...

Jeg er selv stor festivalgænger og hjælper på et par stykker. Til Skanderborg Festival sover vi i campingvogn. Den har vi udrustet med en ældre pioneer autoradio og nogle højttalere bygget ind i skabene. Det virker!! Og campingvognen bliver flittigt brugt til festival, DHB oma.

Men hvis du nu vil have din ghettoblaster med, så må du hellere tage et batteri med til hele ugen... for så er du nok af den type der skal spille højere end orange scene... men ellers vil jeg anbefale de første linier.

"ROCK ON"

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Citat fra Næstformanden

Hey.

Drop omformeren!!
Tag et bilbatteri og en bilradio og nogle billige højttalere. Så har du musik hele ugen. Og du bliver ikke ked af det hvis der kommer en med lange fingre...

Jeg er selv stor festivalgænger og hjælper på et par stykker. Til Skanderborg Festival sover vi i campingvogn. Den har vi udrustet med en ældre pioneer autoradio og nogle højttalere bygget ind i skabene. Det virker!! Og campingvognen bliver flittigt brugt til festival, DHB oma.

Men hvis du nu vil have din ghettoblaster med, så må du hellere tage et batteri med til hele ugen... for så er du nok af den type der skal spille højere end orange scene... men ellers vil jeg anbefale de første linier.

"ROCK ON"

Næstformanden


Lyder som en rigtig god idé. Er det lige til at kople batteri, radio og standard højtalere sammen, eller er der noget jeg bør vide?
Hmmm.. kommer lidt an på hvilken radio det er . Men ellers er der ikke de store ben i det. Bare du har et par samlemuffer og lidt ledning. Drop tanken om at vende + og -... du er vel så blæst efter koncerterne at du ikke kan høre forskel.!!

Du skal finde den der skal til stel/minuspolen på batteriet. Og så skal du have den der står plus på og den der står "IGN" eller "ignition" det er den der starter radioen. den anden husker på kanalerne...
Højttalerne er gerne delt op i farver med helfarve og halvfarve. F.eks. grøn og grøn/sort. det er en højttaler.

Held og lykke. og god festival

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Husk sikring.... Et bilbatteri kan springe i luften hvis det bliver kortsluttet.

Kender en der var heldig, armen dækkede hovet da det sprang. Han var super heldig.

Det er også fyldt med syre, så pas godt på det.

Det gode ved et bilbatteri er, du kan lade på det, hvis du har en spænding på 12-14Vdc. Der skal ikke andet til, så lader dem.

Skriv hvor mange Ampære timer dit batt er på og hvor mange w din radio er på. så skal kan vi sige hvor længe du kan forvente at have lyd.

Hvis du vælger at bruge din ghettoblaster, har den så ikke et DC stik ?
Jeg er enig, tag en autoradio med, det er også nørdet, tøserne skal nok synes at du er sej.
En 12 til 220 volt omformer bruger en del strøm til sig selv - drop det.
Sørg for at der sidder en sikring på ledningen mellem radioen og batteriet, og det er der ofte.

 

Annonce
Tak for hjælpen. Jeg er kommet til den konklusion at jeg vil gemme projektet til næste sommer, og studere elektronik ind til da.

Hvor jeg har set at mange festivalgængere bruger store kasser til deres musik boks, har jeg nu et blueprint i hovedet til et bærbart anlæg hvor vægten af alt vil blive fordelt på ryggen og fronten. Det bliver pisse tungt men meget meget sejt at se (og høre) på!
Hey igen...

Du skal da have en ghettoblaster ala den fra cybercityreklamen... :-)

Og vi skal da se et billede når du får bygget ideen i det virkelige liv. Måske kunne du sætte den i produktion...;-)

Næstformanden.

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hvis du vælger at bruge nogle autohøjtalere, som dem der skal sidde i en hattehylde.. så skal de sættes ind i en kasse.. evt. en papkasse.. ellers får du meget dårlig lyd og ingen bass...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej,
Køb en batteribooster hos eks. Harald Nyborg, Metro etc. til 299 kr. Den har udtag til forskellige spændinger. Jeg bruger altid een når vi er ude at sejle til min søns DVD spiller, walkman, gameboy osv. Den kører uden problemer 3 døgn på en opladning til dette brug. Den er jo noget nemmere at håndtere end et bilbatteri, som jo også har syre ( det har boosteren ikke ).
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Hello.

For satan det var en god idé det der, Vangsoe...!!
Og så har han en kompressor lige ved hånden til luftmadras og badedyr... Og den kan vist også lades op baglæns... altså man sætter klemmerne på en af de biler der holder på parkeringspladsen ;-) synes jeg en af mine kammesjukker har sagt rolleyes

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Der er yderligere 39 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis