Vaskemaskine i sommerhuset

Hej folkens

Mit første indlæg, så jeg håber jo selvfølgelig på lidt hjælp fra jer kloge hoveder, som ganske givet har hænderne anderledes skruet på end mig.

Jeg har lige erhvervet mig et sommerhus og ville gerne installere en vaskemaskine i køkkenet. Problemet er at den skal stå i modsatte side af vasken.

Hvordan får man lige tilsluttet den derover uden at skulle igennem de helt store operationer. Jeg er meget grøn i LDS-verdenen, så jeg har sgu brug for hjælp.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
Jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår sagens kerne....men, i forbindelse med sommerhusinstallationer skal man altid tænke på FROST!
Dine ledninger- både vand og afløb- skal lægges på en sådan vis, at du enten kan pumpe/blæse dem tomme eller holde dem frostfrie om vinteren, hvilket kan være svært f.eks. under et trægulv.
Husk også at tømme pumpen og afmontere tilløbsslangen!
Prøv evt. at uddybe dit spørgsmål lidt!
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Til VVS´eren

Prøver så lige igen.

Forestil dig et aflangt køkken, som er ca. 2 m bredt med elementer.

Vasken og dermed selve vand-installationen sidder i alm. køkken-elementer sidder i den ene side og jeg vil gerne have en vaskemaskine i den anden side.

Problemet der lige slår mig er selvfølgelig, hvordan jeg får tilsluttet vaskemaskinen.

Håber at det har givet et bedre billede af situationen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej smile

Det er ikke noget du selv må rode med under alle omstændigheder. Ring til en VVS-mand. (og evt. en elektriker)

Mvh
ThomasB
ThomasB

Havde nu heller ikke planlagt at rode mig ud i det, men var bare nysgerrig om det kunne lade sig gøre.. Hvordan man lige får vandet over på den anden side af køkkenet.

Men tak for hjælpen

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej
ThomasB har ret i, at det må du ikke selv!
Du skriver ikke noget om, hvorvidt du kan acceptere f.eks. at bryde gulvet op? Jeg mener hvis du vil det, kan alt jo lade sig gøre!
Nogen steder kan man lade sig forblænde af, at installationerne bør føres til køkkenvask, men måske er noget andet tættere på eller nemmere at føre.
Ellers er du nok nødt til at dreje dig 180 grader tilbage og vurdere om vaskemaskinen alligevel ikke kan stå på samme side som vasken og dermed dine tilslutninger til hhv. vand, afløb og el.
Husk desuden; en vaskemaskine støjer og har du bagsiden af den ud mod f.eks. et opholdsrum, vil det irritere dig altid!
mvh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis