Min Skoda har fået bib!

Hej Forum
Min Skoda Octavia TDI fra 2002 har fået bib.
Det vil sige at abs lampen i instrument panelet er begyndt at blinke efterfulgt af et andet bremse symbol der også blinker mens en bib lyd starter.
Det skal siges at det ikke er konstant den gør det men typisk når man køre over et bump i vejen. Der kan gå flere dage hvor den ikke gør det, men når den så starter, så bibber den nærmest konstant hvert 2 sec.Bilen har været koblet til et test apperat på et værksted men uden at vi fandt fejlen. Klodser og skiver +tromler er udskiftet, sensorene ser fine ud. Er der nogle her der har erfaringer med lignende fejlconfused
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ved desværre ikke hvad det kan være....
men min fars kæreste har en skoda fabia den har lidt det samme problem bare med temperaturmåleren den gir alarm med tre vildt høje hyletone sådan ca.hver gang man starter bilen,den har også været kontroleret igennem med måleudstyr uden at finde noget.når så bilen er blevet varm slukker man lige og starter igen så holder lampen op med at blinke igen.confused

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Citat fra jaa

Hej Forum
.Bilen har været koblet til et test apperat på et værksted men uden at vi fandt fejlen. Klodser og skiver +tromler er udskiftet, sensorene ser fine ud.


Testen vil oftest ikke vise noget da lamperne jo skal blinke i normaldrift. ABS følerne er nok et godt bud på fejl, det er bare så træls når man skal skifte noget når man ikke rigtig ved om det hjælper.

Mvh.

René

Citat fra smedenx

.når så bilen er blevet varm slukker man lige og starter igen så holder lampen op med at blinke igen.confused


Jeg har erfaring med at det i SKodaer oftest er en helt banal ting. Prøv at kontroller beholderen for kølervæske efter bilen har stået natten over, og fyld så efter til den kommer op i "feltet". Hvis ikke det hjælper, så er det niveauføleren i beholderen der skal renses eller skiftes.

Mvh.

René

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis