Behandling af hjemmebar af MDF Marco| 2 Fyn? 30-05-2007 09:08 Hej..Jeg er igang med at bygge en en Bardisk og har derfor brug for råd til hvordan jeg får behandlet overfladen, så den bliver flot, glat og meget holdbar, efter jeg har malet den... Er der nogen der kan give nogle gode råd..??På forhånd tak 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
KimArndt 191 7100 30-05-2007 14:38 Jeg kunne forstille mig den skulle have noget skibslak eller sådan noget i den retning.. Det er i hvert flad noget der kan holde til noget...
Næstformanden 1738 7323 31-05-2007 19:23 Yo!! Synes altid det er fedt med en hjemmebygget bar!! (Min gamle chef havde en med kobberplade på bordet og et skind fra en gepard og et fra en gnu. Han havde selv skudt dem i Afrika i 70'erne...)Anyway!! Jeg har selv lavet en kasse i mdfplade, og den blev skideflot med en rest kridhvid køkkenmaling glans 40. Og den har fået nogle stød uden at det gav mærker!! Næstformanden Er ikke så aktiv i forummet for tiden...Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Swing-King 4 2635 10-08-2009 00:40 Hej.!! mdf er et stærkt mat. men er meget sårbar over for vand og fugt så hvis jeg var dig ville jeg lægge en rustfristål plade på og evnt lime den med montage lim du kan også gå ned til din lokale glaremester og få ham til at skære en matret glas plade el bare en i hærdet klar glas så kan du have billeder af vennerne indenunder el hva man nu har af smag det kun fantasien der sætter grænser tømmeren hæft et par lister rundt om så glider den ingen vejne el en stålprofil måske !!!Held og Lykkeher er et link til at komme igang.!!http://www.brandozines.com/bar/
Jan R. 1900 7500 13-08-2009 14:23 Hvis det "blot" er til hjemmebrug, så vil en hvilken som helst højglans-maling til indendørs brug gøre sig rimeligt godt. Især hvis du bruger en god rulle.Har forsøgt mig lidt (for sjov) med rester af spraylak på MDF, for at se, om jeg kunne lave en højglans-lakeret overflade. Det lykkedes faktisk ret godt, så det kunne være en mulighed? Min erfaring var, at der skal grundes - ellers kan du risikere, at lakken ikke hæfter ordentligt. Mvh.Jan R.
Marco| Trådstarter 2 Fyn? 13-08-2009 15:13 Jeg ved ikke om i har opdaget at denne tråd er over 2 år gammel.. Ikke desto mindre, tak for de fine svar, har dog fået bygget min bar og fået den malet med noget specielt ekstremt højglans maling, som selv i flydende form var lige så tyk som tjære... Og selvfølgelig blev den grundet først...
jokoor 248 4792 13-08-2009 16:58 øv!!!!! så er det for sent at komme med til indvigelsen den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her