Gulvvarme på første sal.

Vi har købt et gammelt hus fra 1930 hvor vi gerne vil have gulvarme i badeværelset på første sal. Det er et lille badeværelse på ca. 7m2, før var det opbygget af bjælker, regler, 2 lag krydsfinner og som afslutning linolium.
Vi håber at det kan lade sig gøre med at lægge gulvvarme ned imellem de bærende bjælker, så vi kan lægge 2 lag krydsfinner ovenpå bjælkerne, og så evt ligge fliser, da jeg vil mene at det burde være stabilt nok.

Håber i har nogle gode tips til hvordan vi griber ovennævnte problem an

Venlig hilsen

Kenneth
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm det er jo en større operation. Du skal have alt af, helt ned til bjælkerne. derpå skal der nogle litex plader eller lignende (som ikke kan give sig, ved forskellige fugt, som træ kan) . så kan du evt. vælge at lægge fliser og i fliselimen ligge en elvarmemåtte.. Det er umiddelbart det billigste, dog det dyreste i brug ift. vand.
Men skal du have lavet det vandbaseret bliver det noget kun dyrere, men kan sagtens lade sig gøre..
Har i dag talt med Danogips, da jeg ligeså skal lave badeværelse med vandslanger på 1.sal i et ældre hus.

Deres opbygning er denne, som også er godkendt:
1. Bjælkelag: max 60 cm mellem bærende bjælker
2. Gulvarme: F.eks. gulvspånplade med spor (22mm tyk)
3. Danogips Gulvfiberplade (GF25) (25 mm)
4. Danogips Vådrumsmembran
5. Danogips Flisemørtel
6. Fliser (max 30x30 cm)

PS: glemte og spørge om hvordan man skal forholde sig til dampspærre, hvis man har badeværelse lige neden under. Jeg tænker her på gulvspånpladerne som kan opsuge damp. Er der nogen som ved noget om dette?

PSS: Er der nogen som har prøvet at fræse spor i gulvspånplader selv. Jeg har fået et tilbud på plader med spor, men synes det er lidt dyrt?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis