Oprydning i programmapper under "start" i XP?

Jeg ved ikke om det er et rigtigt noob-spg. men jeg prøver alligevel rolleyes

Helidgvis har det ikke været nødvendigt (det er det måske, men jeg giiider ikke) at geninstallere XP i alle de år det har kørt (3 år hvis jeg husker rigtigt). Et kedeligt biprodukt af denne uhørte pålidelighed fra Gates side er, at når jeg trykker på "Programmer" under "Start" i nederste venstre hjørne, ja, så fylder al det skrammel jeg har installeret i løbet af årene HELE skærmen (19")...

Spg. går på, hvordan kan jeg rydde lidt op i disse programmer/ programmapper, uden at slette dem?

Tak på forhånd
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Genvejene som det egentlig er der er i startmenuen er egentlig reelt filer som gemmer sig i to mapper på din computer og du kan organisere dem ligesom du f.eks. kan gøre med dine billeder og alle mulige andre filer. Dvs. flytte dem til mapper osv.

De gemmer sig flg steder (i en standardinstallation)

c:\documents and setting\all users\menuen start
c:\documents and settings\dit brugernavn\ menuen start

For at gøre det overskueligt så lav undermapper til dine genveje.

Sørg også for at afinstallere programmer du ikke længere har brug for igennem kontrolpanelet eller afinstallationsprogrammer.

/Cata
Citat fra Cata

Genvejene som det egentlig er der er i startmenuen er egentlig reelt filer som gemmer sig i to mapper på din computer og du kan organisere dem ligesom du f.eks. kan gøre med dine billeder og alle mulige andre filer. Dvs. flytte dem til mapper osv.

De gemmer sig flg steder (i en standardinstallation)

c:\documents and setting\all users\menuen start
c:\documents and settings\dit brugernavn\ menuen start

For at gøre det overskueligt så lav undermapper til dine genveje.

Sørg også for at afinstallere programmer du ikke længere har brug for igennem kontrolpanelet eller afinstallationsprogrammer.

/Cata

LOL! biggrin Jeg vidste at det var et noob spg! Takker!!
Nu er jeg absolut ikke nørd inden for computer - og derfor søger jeg nu hjælp her i dette forum.

Jeg kører windows xp og har media player 11 installeret men.

I de fleste tilfælde hvor jeg skal se et videoklip for jeg følgende fejlmeddelelse : I forkortet udgave :

Error message C00D11B3

Original Error Code C00D0006

Er der nogen her der kan de vise sten i denne forbindelse- vil jeg gøre mit for at de slipper nemt forbi Sct. Peter når den tid kommer :-)

Shortcut

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Kender ikke lige til den fejl men en søgning på google giver flg.

http://support.microsoft.com/kb/235901/da

En anden gang tror jeg det er en god ide at starte en ny tråd i stedet for at svare på en gammel for overblikkets skyld således det er nemmere at finde brugbare svar på spørgsmål der allerede er stillet.

/Cata
Beklager meget men varmen tog mig lige smile

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
Citat fra shortcut

Beklager meget men varmen tog mig lige smile

Hehe - det akn ske for enhver i denne hede. 27 plus i mit soveværelse lige nu. Puh ha.....

/Cata
Ligesådan her i Nordjylland smile

Kunne iøvrigt ikke bruge dit link til noget mad Men tak alligevel smile

Opdater dine grafik drivere... dvs. afinstaller først dine gamle grafik drivere og så genstart og installer de nye...
er det et gforce så afinsallerer den selv den gamle først.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis