Gulvet er smadret

Vi er lige flyttet i lejlighed og har selv malet, høvlet gulve mv. Og nu har vi lige opdaget, at det øverste betonlag i et værelse er krakeleret.
Vi havde ellers forestillet os, at der skulle lægges linoleum, men det er li' som ikke til med gulvets tilstand.
Hvad gør man lige?
Vi vil ikke ofre for mange på det, da det er en lejet lejlighed.

SMC
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror ikke til står til at redde med en nem løsning. I må nok fjerne det øverste lag og lægge et nyt slidlag - man kan få noget der er selvnivelerende ( tror jeg nok det staves :eek smile. Men det kan de rådgive jer med i trælasten - hva det koster kan jeg desværre ikke huske). Har selv måtte gøre det for et par år siden, da jeg troede jeg bare kunne hive tæppet af og lægge klinker. Det der var problemet her fandt jeg ud af, at gulvet ikke var lagt på armeringsjern-trådnet, så det var jo overhovedet ikke stabilt. Altså klaplag, rockwol og til sidst slidlag intet andet.

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Elsebeth (den 22-07-2003).]
Tjah - det er vel sådan.

Det er bare noget møj at komme i gang med. Gulvet ligger oven på nogle vælvinger fra kælderen, og mon ikke det er grunden til, at det er sket? Og sker det så ikke endnu engang?

SMC
Ja puha så kan det jo gå hen og blive "morsomt" ( ikke for st tage modet fra dig smile ). Jeg må dog give Anders Kruse ret, det burde påhvile husejer, det er da vel også i hans interesse huset ikke falder sammen. Om man evt. kan redde det ved at lægge trådnet inden man helder cement på, så det ikke sker igen ?? Nu må nogen af vores murer her på LDS lige hjælpe.
Lige en tanke....
Skal det ABSOLUT være linolium - hvad med et flot pergo / flydende gulv, nemt at lægge og nemt at vedligeholde. Fåes i alle prisklasser ( fik selv til 100 kr m2 på udsalg ) og så er du over problemet med betonen.
Hvordan det lægges skal vi nok hjælpe dig igennem med biggrin
Du har ret med ham udlejeren.

Vi opdagede det faktisk først i går, da vi skulle til at male - og tog de to lag gulvtæpper af, der lå på gulvet. Så vi må lige have fat på ham - og så må han vel bøje sig og punge ud til en håndværker.

Jeg selv er grafisk designer og min mand ingeniør (og ikke særlig kendt med den slags), så det er vist ud over vores evner.

SMC
Annonce
Lyder fint for mig - men som sagt, vi skal lige have en udlejer med på idéen.......

Hvordan ser det ud? Kan jeg finde et billede et eller andet sted?

SMC
Det bedste du kan gøre er, at tage en tur i byggemarked, Bauhause, Silvan eller lign. Der er så mange slags at vælge i mellem. alle mulige træsorter helt mørke til helt hvide. Jeg havde heller ALDRIG lagt et sådan gulv før, men fik en god rådgivning i Bauhaus og der var også en fint forklaring på kassen. Jeg valgte så en type, hvor jeg ikke skulle lime eller bruge andre former for sammenspænding. De skulle bare slåes sammen, så det sagde "klik". Det var nemt, men gav også den fordel, at det kunne pilles fra hinanden, hvis det ikke så ordentlig ud - men det blev nu ikke aktuelt smile. Og så var det også det billigste biggrin.
PERGO er bare et handelsnavn - de var først med produktet. Det I bare skal huske er at lægge en dampspærre først (et stykke folie der lydisolerer og tager evt. træk). Det købes samme sted som gulvet.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også