Båd-dæk.

Jeg er den glade ejer af en Bandholm 27 (årg.1979). Den originale
gummibelægning på dækket er efterhånden blevet noget medtaget,
dvs. slidt... Overvejer derfor at forny nævnte...
Spørgsmålet: Hvordan fjernes den gamle belægning - som tilsyneladende
er limet på - mest skånsomt...???
Mvh.: Way Out.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Bent.
Den gummi belægning du omtaler er ikke limet på, den er smurt på som det "gummi" den består af. Så vidt jeg lige husker hed den noget med Decolay. Der blev afdækket der hvor der ikke skulle noget på, så blev det påført med en bred pensel og efterfølgende brugte man en skumgummirulle der gav den det nobrede i overfladen. Der blev kun trukket en vej med rullen for at der skulle opstå er nobret overflade.
Det er meget besværligt at få af, du skal bruge en varmepistol til at blødgure gummien med og efterfølgende skrubbe det væk med en stålbørste.
Jeg er ikke sikker på om du stadig kan få det gummi haløjsa, men ellers kan du gøre følgende. Afdæk de steder hvor der ikke skal noget på, smør så noget Gelcoat på og med en sigte drysser du kvarts sand ud over gelcoaten. Lad det tørre og børst det overskydende sand væk.

V.h. Håndværkeren
nu skrives der Bandholm 27 hvorfor jeg formodet det drejer sig om pålimede plader af treatmaster eller lign. dem kan du prøve at lune med en varmepistol, og se om det går. hold dig langt væk fra sand af en hver art, der findes langt bedre ting i handelen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også