Hjælp Hybenroser angriber

Gode Havefolk!

Er der nogen af jer der har nogen idéer eller erfaninger i hvordan man udryder Hybenroser / krølroser. Eller i det minste kunne styre dem bare lidt. Jeg har snakket med fruer og naboer om muligheden for at have et par geder gående. De så bare på mig med overbærenhed, og let rysten på hovedt. Så det er nok ikke en mulighed.
Håber der er nogen af jer, der kan hjælpe mig vider i denne ulige kamp.

Hej fra Ole

Kan du drømme det. Kan du også gøre det.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har efter hånden mange års arfaring med hybenroser/klitroser...
Kært barn har mange navne !!
Tager ca. hvert 3 år Hjem til min gamle far og skære alle hans helt ned med en buskrydder !! Men alligevel breder de sig helt vildt..
Tror desværre at du bliver nød til at bruge gift.
Da jeg var lille knejt havde vi bjerg-geder, men de gad sku ikke æde lortet !
Er noget forfærdeligt noget at få ind i haven...
Hvad med at skære dem ned og dække dem med sort plastik ?!
Ved ikke om det virker, tilgængæld er det ikke særlig kønt wink

Mvh Jesper
Tømrer

Hej Jesper

Det med at hugge, dem ned til grunden har jeg prøvet. det virked bare som om de fik fornyet kraft. og breder sig endnu, merer en før syntes jeg.

Kan du drømme det. Kan du også gøre det.
Har hørt om folk, der holder den nye vækst nede med plæneklipperen.
hvis du klipper dem ned og holder dem nede, mister de kraften og dør. Men der kræver, du er over dem lige så ofte, som du har gang i plæneklipperen.

Har sidste sommer ryddet et bed for skvalderkål på samme måde - tog tre måneder, så var skidtet væk!

Mvh.

Jan R.
Hej

Efter min bedste overbevisning er det eneste (har dog ikke prøvet med gift) der virker er at grave rødderne op. Det er faktisk ikke så svært, men en nogle gode arbejdshansker og en kraftig dækkende beklædning er selvfølgelig et must.

mvh Anders
Dæk området til med en rulle gulv-vinyl, det kvæler det overdækkede planterige, det skal nok ligge der i et års tid.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis