Materiale til betongulv

Hej GDS,

Vi har bestilt en murer til at komme og støbe nyt gulv i vores bryggers ifbm. vi har etableret gulvvarme. Imiderltidig har mureren bestil bakkegrus & cement som han vil bruge til at støbe betongulvet med.
Så vidt jeg ved bruger man da ikke bakkegrus til betongulve?

/Koben
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Han har muligvis bestilt det der kaldes murergrus. Det er bakkegrus med en kornstørrelse på 0-4mm.
Det er det man ofte bruger til at støbe slidlag med. På et lille areal som et bryggers vil jeg mene at man godt kan støbe hele konstruktionen i en arbejdsgang. Altså at man pudser et tykt lag i noget jordfugtig beton, der samtidig afrettes som et slidlag.
Hvad skulle han ellers bruge??? Kommer selvfølgelig an på, hvad der menes med bakkegrus (og tænker ikke på det til katten) - hvilken kornstørrelse og sammensætning. Umiddelbart ville jeg kalde det støbemix - men afhængig af sted i landet og lokale udtryk kan det have andre benævnelser.

Jeg går ud fra, det ikke bare er slidlaget, han skal lægge???

Mvh.

Jan R.
Jeg vil mene at man skal bruge sømaterialer og ikke bakkematerialer til støbning, da sømaterialer ikke indeholder ler.

Jeg vil dog give Jan R. ret i at der kan være egne i landet hvor sømaterialer er forholdsmæssigt dyrt, og derfor kan det være bedre(rent økonomisk) at bruge bakkegrus i stedet for strandgrus.

Mvh

Klaus
Hvorfor ringer han ikke bare efter færdigbeton? Hvis det er små mængder er der også nogen steder man selv kan hente på en trailer el. lign.
Det lyder dyrt at en murer skal blande selv - afhængig af hans farve ;-)

cvi
Citat fra www.spotvvs.dk

Jeg vil mene at man skal bruge sømaterialer og ikke bakkematerialer til støbning, da sømaterialer ikke indeholder ler.



Lige et spørgsmål, hvorfor indeholder sømaterialer ikke ler?
Ved godt man helst vil undgå ler i det, men muligheden / risikoen for ler er da til stede.
Annonce
Det er rigtig at sømaterialer ofte er renere end bakkematerialer, men almindeligvis vaskes gruset inden det anvendes som tilslag i beton. Man graver det ikke bare op og blander cement i.

Og min pointe er, at når der er tale om et bryggersgulv er det ligegyldigt om det er det ene eller det andet...bare konstruktionen lever op til forventningerne.
Citat fra Knaldperle

Det er rigtig at sømaterialer ofte er renere end bakkematerialer, men almindeligvis vaskes gruset inden det anvendes som tilslag i beton. Man graver det ikke bare op og blander cement i.

Og min pointe er, at når der er tale om et bryggersgulv er det ligegyldigt om det er det ene eller det andet...bare konstruktionen lever op til forventningerne.

cool der har du fat i noget

jacob faglært svejser IWP
[email protected]

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Citat fra Sømand

Lige et spørgsmål, hvorfor indeholder sømaterialer ikke ler?
Ved godt man helst vil undgå ler i det, men muligheden / risikoen for ler er da til stede.

Sømatrialer kommer fra havbunden og der findes der ikk umiddelbart ler....

Der må IKK være ler i en beton blanding!! cementen binder ikk med/på leret og derfor får man et "svagere" gulv!!

US Freelance smba

Boligrenovering Tømrer-Murer-Tagdækker

Bygningsservice Arbejde fra lift/kran

Kranførerudlejning Mobilkran-Tårnkran-Fjernbetjente kraner

Maskinudlejning m. fører Minigraver-Maskintrailer-Motorbør-Stamper mm.
Citat fra US-Freelance.dk

Sømatrialer kommer fra havbunden og der findes der ikk umiddelbart ler....

Der må IKK være ler i en beton blanding!! cementen binder ikk med/på leret og derfor får man et "svagere" gulv!!


Ved godt der ikke må være ler i blandingen, da cementen så ikke bliver god. M
Synes sagtens man kan få ler med op når man indvinder sømaterialer, men mindre mængder bliver vel sorteret fra hvis gruset bliver vasket.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis