Hvordan placeres terrassebrædder bedst?

Hej,

Vi skal have lavet en træterrasse. Terrassen er 4 m. bred og 9 m lang - og brædderne skal ligge på tværs.

Vi har en masse terassebrædder tilovers fra et andet projekt (ca. 3 m. lange), men de er ikke lange nok til at kunne række over terrassen i fuld længde. Det vil sige at der skal bruges 2 brædder for at komme over terrassen.

Man kunne jo bare lave samlingen/sammenstødet mellem brædderne ved 3m hver gang, men jeg har en forestilling om at der kommer til at se dumt ud.

Derfor: Har I nogle gode ideer til hvordan jeg kunne løse dette problem? Meget gerne med illustrationer.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den umiddelbare løsning er:

1. række: 1x3 m + 1x1 m
2. række: 1x2 m + 1x2 m
3. række: 1x1 m + 1x3 m
- og så fremdeles.

Men det giver en lidt dum strøafstand, med mindre du laver den for på 50 cm..... (men så gi'r det sig ikke).

Mvh.

Jan R.
Tak Jan smile. Tror jeg laver strøafstanden på 60. Det giver en smule mere spild, men det er til at leve med smile. Men atter tak.

Citat fra Jan R.

Den umiddelbare løsning er:

1. række: 1x3 m + 1x1 m
2. række: 1x2 m + 1x2 m
3. række: 1x1 m + 1x3 m
- og så fremdeles.

Men det giver en lidt dum strøafstand, med mindre du laver den for på 50 cm..... (men så gi'r det sig ikke).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også