Har vi en Tømmer???

Hej med jer, jeg står og er ved at lave køkken, men til min store forviring, er min front sokkel 16,8 og den bageste kun 15, er dette fordi den skal klodses op, eller er det en fejl?


håber i kan hjælpe hurtigt!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ring til din køkken leverandør istedet...

I mit hoved lyder det underligt...

Mvh.
Elektrikeren.

Citat fra Marle

Hej med jer, jeg står og er ved at lave køkken, men til min store forviring, er min front sokkel 16,8 og den bageste kun 15, er dette fordi den skal klodses op, eller er det en fejl?


håber i kan hjælpe hurtigt!
Hej Marle.
Jeg er tømmer og sætter mange køkkener op.
Jeg har aldrig oplevet eller hørt om, at for- og bagsokkel ikke er lige høje !
Tror der er tale om en fejl..
Sokklen skal selvfølgelig klodses op så den er fuldstændig i vatter.
Og forsokklen er i lod.
Det er vigtigt at du er omhyggelig med det !!
Så skynd dig at ned og bytte sokklen...
Det er mit råd.
Mvh
Jesper

Mvh Jesper
Tømrer

Hejsa!
har skam hørt om det og har også sat et køkken op hvor der var forskel på front- og bagsokkel. jeg klodsede den bare op og det fungere fint nok. I vores tilfælde var det faktisk temmelig praktisk da man i tidernes morgen ikke gjorde meget ud af at rette gulvet helt inde mod væggen, hvor man jo vidste der skulle stå et køkken.
Hej..

Jeg har arbejdet en del med køkkener i sin tid, og bagsokkelen er næsten altid lavere en frontsoklen.. Det er den fordi det giver mulighed for at trække kabler og ledninger m.m fra væggen og ud i skabene. Samt at det er betydeligt nemmere at lave det hele i water..
Du klodser bare bagsoklen op for hver skabs samling der er, og husk mellemstykkerne, da de er vigtige for at holde stabilliteten på det hele..

Du kan enten klodse op med kiler eller montere " støtter " på soklen. Bare husk at fastgøre det så det ikke kan glide fra hinanden...

Vh Tommy...
Hej ja nu ringede jeg så lige til en god bekendt som er tømmer, han siger også at front sokkel og bagsokkel næsten aldrig er lige høje, det skyldes at det er lettere at klodse op, end at skulle skære til.....

så vi blev færdig med det, det blev sgu flot!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis