Hvor finder jeg et gammelt ekkolod

På jagt efter et gammelt ekkolod.
Jeg har en Interphase 220 echo fishfinder, med fartgiver (log) og vandtempratur.
Den synger på sidste vers. Har lige lavet et 1k ohm skydemodstand og skal nu lodde nogle ledninger på irret af nogle stik inden i den.
flere af knapperne virker ikke og de er hermetisk lukket så jeg kan ikke finde hvor fejlen er.
Det store problem er ikke at købe et andet.. men jeg vil helst undgå at skifte fartgiver og ekkotransduserdimsen. så hvis jeg kan finde et magen til der virker kunne det være fedt. Men guloggratis.dk og dba.dk har ikke nogen.
Hvor kan man ellers lede?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Andy.
Jamen prøv dog om ikke www.mmc.dk har en brugt liggende, det hænder at de gemmer udskiftede dimser.
Og gør så dig selv den tjeneste at "smadre" alle elektriske kontakter til med noget silicone fedt, også polskoene på din akomulator.

V.h. Håndværkeren
Jeg har haft fat i lynetten bådservice som jo er forhandler.

Ja jeg har haft skilt den gamle ad.. renset kontakter og loddet rustne ledninger i den.. men ikke testet om det jeg har lavet virker, fordi de har regnet lige siden
Den er pakket med silicone og er vandtæt, men det er jeg ikke.. wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

ÅÅÅåårrrrh Andy !
Det er da bare duggen der falder lidt tungt i dag, dejligt tungt siger vi her ude på Landet hvor markerne trænger til vand. Og fordi du skulle blive lidt våd, er du vel i den heldige situation at du kan komme hjem og få noget tørt på. Du skal jo aligevel ned og se om hun har det godt i dag ikke, du ved sådan lige tjekke fortøjningerne, måske lige skyde et stykke tovværk op der ikke ligger så pænt o.s.v.


V.h. Håndværkeren
ja.. det ender jo med at vi tager på havnen... man er jo rastløs i sådan et vejr.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Vil lige slutte den her tråd.
Jeg splittede den ad. og 3 ledninger sad i en enkelt rusten tråd.. de blev loddet på igen.
Selve kontakterne virkede jo ikke ordenligt.. det var kun 2 knapper der virkede. Men det var lukket inde mellem 2 lag.. og varmet sammen.... men nu skulle det være, så jeg brækkede dem med lidt god gammel vold og så kom jeg ind og kunne se at alt var irret... det hele fik en gang med viskelæder og blev rent og fint igen.
så lukkede jeg det med silicone og kontaktlim.. den gode der opløser plast så det smelter sammen igen..
Ventede et døgn.. så fik den 6 lag skumgummi-engangssvampe og så blev den samlet..
så ventede jeg yderligt et døgn.. og ned i båden og sætte den til..
ok knapperne er lidt gummiagtige - men de virker alle ... og Ann og jeg er glade.. for nu har vi ankeralarm igen..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Æh ! er dit anker for lille ? Eller forsøger du at klare dig med et folde anker, så er der lige en god fidus her, som jeg selv har fundet ud af gav et virkeligt godt hold med et folde anker. I enden er der et øje som egentlig er til en line med et flåd så du kan se hvor ankeret er og så du kan trække det baglæns op hvis det har kilet sig under en stor sten. I dette øje monterer du en sjækkel med en meter 1/2 " kæde lige som du har et kæde forfang på mindst 3 m. og 30 meter ankerline. så kan du godt glemme alt om ankervagt, du ligger der hvor du har kastet ankeret ( med mindre du ankre i midten af Thurø bund) Det er mudder og Ålegræs i store mængder.

V.h. Håndværkeren
øhhh vi har et udemærket anker.. og for at det ikke skal være løgn køber vi et mere..
Der er både anker- og dybdealarm. der er fishfinder, der er zoom og hvad ved jeg.. og flere forskellige skærmbilleder.. og det hele virker nu...
og ja jeg vil bruge ankeralarm hvis den er der.. undtagen hvis vi ligger i havn.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis