Reparation af betontrappe

hmm, godt jeg ikke skal leve af computerarbejde, fik hvis sat mit andet spørgsmål som svar på første tråd...

Én gang til for prins Knus altså:



Der har været skrevet lidt om betontrapper herinde, men ikke helt hvad jeg søger efter...


Har en to-trins betontrappe til indgangen (se vedhæftede) som er begyndt at skalle af og lyder hule når man banker på dem – tænkte at løsningen måtte være et nyt lag puds. Dét er dog ikke noget jeg normalt giver mig af med så jeg ville høre hvad forummet siger til min strategi:

[LIST]
[*]Af med gammelt puds vha. Hammer/mejsel
[*]Fjerne alt løst med kost
[*]Fugte med vand
[*]Pudse op med betonmørtel 1:3
[*]Stryge efter med metal-pudsebrædt for at få en glat overflade[/LIST]
Har dog også et par spørgsmål til stragegien som jeg håbede på hjælp til...

Hvordan får jeg bedst klæbet pudslaget på den gamle trappe. vha. betonklæber, flise klæber el hvordan? (der har været flere forslag herinde, men hvad er bedst evt. lettest)

Hvis jeg laver toppen først, hvordan får man så bedst en fin (og dermed ikke synlig) overgang til siderne, der også skal pudses op (stoler hér ikke helt på mine egne evner til at gøre det i ét hug).



Vh, Silas

[ATTACH]5752[/ATTACH]

[ATTACH]5753[/ATTACH]
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din metode lyder helt rigtig. Sæt et par brædder på siderne som forskalling, så er det kun toppen du skal bekymre dig om.
Overvej evt. at lægge fliser/klinker på trappen, dels er de stærkere og det pynter. Det forudsætter alligevel et godt underlag, så reparationen slipper du ikke for - og husk at lave fald væk fra huset.

cvi
Nu ved jeg ikke hvor heftig skaden er på din trappe, men det kan være en god ide at armere den. Det kan du gøre ved at skrue nogle skruer ned i den skadede del af trappen inden du smider mørtel på.

Mvh

Kent
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis