El

Hej

På et tidspunkt skal vi igang med at lave vores eksisterende "udestue" om til en ordentlig tilbygning til huset. Da vi købte huset, blev el'en godkendt (en betingelse for overtagelse). Men vi har tænkt os at pille alt indvendigt (vægge af profilbrædder, store grimme glaspartier, etc.) ned, og mure op, lave en ny tagkonstruktion, etc. for at det kommer til at passe til resten af huset. Skal vi så endnu engang have el godkendt af en installatør, selvom vi ikke ændrer på det? Vi har tænkt os at anvende ledninger, udtag og stikkontakter, som de er i dag, men der kommer bare rigtig mur op... Jeg mener ikke selv, vi skal, men jeg vil bare være sikker.

Her kan jeg så fortælle, at vi er glad for at have pillet alt ned, for dampspærren sad forkert og der var ingen varmekilde - så forstår man bedre, at der var koldt om vinteren og varmt om sommeren...

Takker på forhånd...

Helle

Helle MN
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Helle

Jeg er ikke elektriker, men jeg har ikke fantasi til at forestille mig at el-instalationen påny skal godkendes.
Hvor sad dampspærren i øvrigt? Er blot nysgerrig.

mvh Anders Kruse
citat:
Oprindeligt indsendt af Helle MN:
Dampspærren sad helt oppe under tagpladerne, og blot den smule vind, der kommer lige for tiden, får det hele til at vifte...



Er det ikke fordi "dampspærren" i virkeligheden er et undertag??

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Det tror jeg næppe, for så mangler dampspærren stadig på den varme side af isoleringen... og så vidt jeg husker fra da vi for et par år siden lavede taget på hovedhuset om, der er dampspærren og undertaget af vidt forskelligt materiale.

Helle

Helle MN
Hej.

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så vil du fjerne hele el-installationen, for så at sætte den op igen.
Det er arbejde for den autorisede mester - der skal så bl.a. tages hensyn til den nye stærkstrømsbekendtgørelse, da det er en total renovering.

mvh. asn
Annonce