hvilken mørtel til gasbeton?

Hej LSD´er åhhh LDS´errolleyes
nå! jeg skal til at reparerer i gasbeton og er tvivel om hvilken mørtel el. klister jeg skal bruge. Når jeg kigger på den brugte mørtel virker den meget cremet/ blød. Råd ønskes også til selv murarbejdet hvis det er meget anderledes end mursten. Tak
Folke
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra folke

Hej LSD´er åhhh LDS´errolleyes
nå! jeg skal til at reparerer i gasbeton og er tvivel om hvilken mørtel el. klister jeg skal bruge. Når jeg kigger på den brugte mørtel virker den meget cremet/ blød. Råd ønskes også til selv murarbejdet hvis det er meget anderledes end mursten. Tak
Folke



cement og strandmørtel i forhold 1:3 evt. giv den et lag med gasbeton lim, den er ekstrem effektiv og hårdfør.
Hej

Jeg plejer bare at bruge blå LIP fliseklæb.
Husk uanset hvad du bruger, pladelim, LIP, eller mørtel, aætid at forvande pladerne på limfladen med vand (Brug rigeligt med vand fra en bred hvidtekost el. lign.
Pladelim kan du købe i enhver velassorteret byggebiks.
Hvis du skal pudse med mørtel på gasbeton, skal du altid forvande og evt. smøre blå LIP MULTI fliseklæb i en tynd blanding på pladerne. puds derefter vådt i vådt, og tage lidt ad gangen.
Men se ellers denne her så kører det for dig:p
http://www.hhcelcon.dk/regado.jsp?type=page&id=49

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Tak for svar ;-)
Jeg tror jeg har den infomation jeg skal bruge for at komme videre, ellers vender jeg tilbage. ses
Folke
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis