Dattaoverførsel mellem DLS. og Gps.

Hej.

Øv øv...hvor jeg maser med at få GPS-link til at fungerer sammen med "Det levende søkort" og min "Eagle" GPS.mad
Jeg kan plotte min position, men jeg kan ikke overfører WP & router mellem GPSén og DLS.

Forbindelsen er ok, for med Oziexplorer kan jeg det hele !.

Skal der en Driver til, og hvor finder jeg den ?.

Glæder mig til at hører fra enn´der ka´hjælpe !.

DK-Miljø
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg kan ikke hjælpe men har det samme problemer med en garmin gps

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej.

Nyt afsnit i : How to do´DLS.

Prøvede albino´s link. Tak for det.smile
Glad for reaktionerne.

Men det er sq´ikk´såén bare lige.
Umidelbart ser det ud som om det vil, -overfører filerne...men men..Timer out, uden at nogen filer er overført. Øv øv....
confused
Albino, duér dit ?.
Ku´værer spændende og høre fra nogen som kan få det til at fungerer !.

Tænker stadig om jeg skal ha´en spiciel driver til Eagle, for at få det til at spille.
Jeg leder stadig efter det der link "Hendt opdateringer" som der henvises til i hjælpedukomentet, som ligger ved "GPS-link".

Er overrasket over, at det ska´være så bøvlet at etablerer en så umidelbar naturlig funktion. Det må da ku´gøres bedre !!!.

Fortsættelse følger.
Gad vide hvad sidste afsnit ender med ?.

Hilsen lyngs.

DK-Miljø
Citat fra Lyngs

Albino, duér dit ?.


Hej Lyngs.

Nej, vores du'r ikke, for vi har ingen. Vi har en bærbar med DLS stående på styrepulten med en GPS-mus i serielporten, den dur til gengæld ganske fremragende, men vi kan sagtens se problemerne ved den løsning i et åbent cockpit rolleyes

Vi bragte også linket for at gøre andre obs på den FAQ-sektion, sejlunionen har, samt at det er dem, der står for opdateringer, tips & tricks m.v. til DLS, og ikke længere Kort- og Matrikelstyrelsen.

Og øv for en sur vejrudsigt for pinsen sad

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
jeg kan også få trådløse gps antenne til at virke.. og sætter jeg min garmin i en seriel port kan den også vise hvor vi er.. men jeg kan ikke flytte waypoints. Hverken den ene eller den anden vej

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg kan - mellem Garmin 12 og DLS.

Bøvlet består jo i, at DLS har lagt det over til leverandørerne at lave en driver, så det var via Garmins hjemme side, at jeg fandt den relevante driver. Når jeg skal flytte via Garmin-driveren skal jeg samtidig lave kommunikationen på Garmin'en om til Garmin i stedet for NMEA - fordi NMEA ikke indeholder standarder til overførsel af ruter.

Jeg må så tilstå, at hvis jeg regner timer ctr. faktisk fornøjelse, havde det været hurtigere, bare at overføre tingene manuelt.

Jeg vil samtidig sige, at de to "sjoveste" oplevelser har været, da jeg 1: havde en for gammel driver, og waypoints var 300 m skæve, så da jeg fik en rute ind over en sandbanke oppe ved Rørvig stoppede festen den sommerferie og 2. Da det endelig virkede året efter, opdagede jeg, at man kun kunne overføre 30 waypoints i en rute, og alt stoppede midt i gennemsejlingen nord for Frederikssund.
Men ellers er det en tilfredsstillende at planlægge hjemme, og have "dobbelt" undervejs. Andvender som andetsteds beskrevet en "car-pc" og touch-skærm indbygget i båden på 12 v.

Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Garmin har sikkerhedsbeskyttet sin software ganske godt, så det nærmest er umuligt at kopier kort ind på en garmin uden en lovlig - men har man en gps uden søkort så er det nemt i mapsource fra garmin at smide waypoint og ruter ind på den håndholdte uden den lovlige kode.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Forløbligt sidste afsnit.

Tak for jeres indput.
Gir´op, -nu vil jeg ud og sejle !. smile
Jeg har ikke kunde finde en driver der er istand til at håndtere min Eagle GPS.

Jeg kan da heldigvis da bruge mit "Oziexplorer", -det duér !.

Jeg må se i øjnene at DLS bare en en "bladre, pege, billedbog" -en "turistguide", men der er DLS også fint !.
Navigationsplanlægning kan jeg bare ikke bruge det til....ærgerligt !.

Det kan være jeg vender tilbage, hvis jeg til vinter finder ud af det !.

En rigtig go´og sikker sejlersommer, til jer alle.

Lyngs.

DK-Miljø
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis