Kom med dine vindues karme forslag !

Hejsa

Skal til at lave inddækning samt vindues karme ved alle vores vinduer !

Men vi kan ikke finde ud af hva for en karm vi vil have.... Ikke granit/marmor men ellers ved vi det ikke ?

Har du gode ideer ?

Kan man lave det flot/slidstærkt nok i træ som males hvidt ?

Minimalisme er nok koden for resten af vores hjem - så det skal ikke være alt for spravlet !
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mine er lavet dobbelt MDF plader som er skruet sammen så de bliver ca. 6 cm tykke og herefter malet hvide. De går ikke ud over selv vindues lysningen i siderne og så går de kun 2 cm ud i rummet - det kan være lidt svært at forklare, men håber du forstår hvad jeg mener - vi gik også efter en minimalistisk stil

slidstærkt - ja det er slidstærkt nok - men personligt er jeg så minimalistisk anlagt at jeg slet ikke synes at der skal stå noget som helst i en vindues karm - men der desværre en anden i husstanden der ikke helt kan følge mig der... biggrin
man kan få nogle plader med en laminering på, de hedder vinduespladersmile og er rigtig gode til formålet. min erfaring med plader og træ der males er at der på et tidspunkt kommer rander og buler efter blomster og andet.
Til Saftkongen.

Det med fagsprog kan være lidt svært, når man ikke lige er i faget. Jeg kan lige oplyse dig, at karmen er det yderste af et vindues- eller dørelement. Det, du sætter blomster, pyntegenstande m.v. på kan gå under flere navne. På mine arbejdspladser har vi gerne kaldt dem vinduesbundstykker eller som en anden her i debatten: vinduesplader.

Jeg laver ofte vinduesbundstykker til kunder. For det meste i fyr eller mahogni, og det kan være malet eller olieret. Især oliebehandlet mahogni ser utrolig flot ud. Men selv ville jeg ikke have vinduesbundstykker i træ, fordi ægte træ har det med at arbejde, blive skæv og bulet - eller skjoldet hvis træet skal fremstå naturligt. VIL I have træbundstykker, der skal males, så få det sprøjtemalet ude i byen. Pensler eller ruller I malingen på, kommer det ikke til at se godt ud! Alle skavanker ses let, når lyset skinner ind ad vinduet.

I vil ikke have sten- eller marmorplader. Så er der faktisk kun tilbage at købe plastlaminat. Plastlaminat fås i mange farver og overflader, og er nok noget af det stærkeste og praktiske der kan købes.

Svend Erik

Bygningssnedker

Der ligger et firma oppe i Thy, som laver nogle vældig flotte plader i individuelle mål i massivt, stavlimet træ. (flere forskellige modeller og træsorter). Der er kun 5 dages leveringstid og du kan bestille dem ved at afkrydse nogle få felter på et skema, som ligger her: http://mobilvinduer.dk/default.asp?ID=138
Hilsen Carsten, VinduesPusher

Med venlig hilsen
Carsten, VinduesPusher.dk

rolleyes Ledelse er; at fortælle sine medarbejdere præcis hvor skabet skal stå - og derefter motivere dem til, at de selv flytter det derhen !
Jeg har selv malede fyrretræsplader, købt som hyldeplader i et byggemarked.
Nu her tre år efter de blev monteret, kan man ikke se forskel på dem, fra den gang og til nu.

Carsten.
Jeg har valgt at købe en bordplade (202x60cm) i nyatoh - de fås i mange træsorter og tykkelser. De er ofte på tilbud og med sav og evt. overfræser er det nemt og "økonomisk forsvarligt" at lave en hel stribe lækre vinduesplader. Jeg var så heldig, at en halvering på langs = 30cm var perfekt dybde i de vinduer, hvor der er varmvæg+radiator....

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også