Maling af cykel

Hej I kloge hoveder

Jeg har købt en lille cykel til min datter. Den var meget grim i lakken, så jeg vil gerne male den. Hvordan gør jeg det bedst muligt og til en rimelig pris? Forestiller mig at jeg vil have en ensfarvet bund, med små malede blomster på. Kan det gøres med alm spraymaling, posca-tusch og så en lak over?

Mvh

Kasper
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kasper.
Gå du bare igang, du har fat i den rigtige ende. Men slib først stellet ned til jernet og giv den så flere lag grunder inden du giver den flere lag farve. Du skal nok sprøjte den af mange gange med tynde lag, de første lag dækker ikke helt men ved at opbygge flere lag, får du en god og meget holdbar overflade.
Og så kan du afslutte med en klar spray lak også med flere tynde lag.

V.h. Håndværkeren
Ved ikke hvorfor "HÅNDVÆRKEREN" foreslår, at du skal slibe ALT maling af (incl grundmalingen). Hvorfor ikke beholde denne grundmaling - så slipper du for at grunde den, og kun male med farven den nu skal have.

Har skrevet nedenstående i svar til en anden herinde, og copy-paste det herind :

1: skil den ad - så godt du kan.

2: Det du ikke kan skille ad (og som ikke skal males) skal have evt. plastik omkring (evt. de billige skraldespands-poser fra køkkenet - luk til med tape).

3: Slib med fint sandpapir på "den gamle maling", så den nye farve kan sidde fast. Slib ikke helt ind til jernet - den gamle grundmaling må ikke slibes væk.

4: Mal / spray med ny farve. Helst (mindst) 2 gange. Pas på malingen ikke løber (kan nemt ske). Hvis malingen løber - tør af med en klud.- Vent til malingen tørre - slib let med sandpapir igen - og mail igen. Øvelse gør mester.

5: kan evt. lakeres, når malingen er hærdet (vent mindst 2 x 24 timer - læs på den maling du bruger, hvornår den er hærdet).
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det gør Håndværkeren fordi når han laver noget så gør han det grundigt fra bunden, ingen halve løsninger til mig tak !

V.h. Håndværkeren
napper man den ½ løsning.. så husk at give grunder der hvor der er ridser gennem den gamle grunder og slib alt rust væk.. og giv også grunder der..
Det var jo en gammel ridset cykel

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Problemet med hvilken løsning jeg skal bruge er ikke eksisterende, eftersom jeg fulgte Håndværkerens råd.

Så inden jeg så det andet indlæg, var der slebet rent ind til metallet.

Skal lige komme mig, efter at have fået fjernet et par diskusprolapser igår, inden jeg kommer videre i projektet, men er sikker på at det nok skal blive en fin maling, med gode råd, tålmodighed og øvelsesmile
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej er der nogen der kan hjælpe mig ang noget maling jeg kan bruge til at male min søns cykel??? hvad er bedst spray eller pensel? og hvor kan jeg købe det?

Jeg kan tydeligt huske, da min far malede min første cykel. Han skilte den totalt ad og hang stellet op under halvtaget i vores gård. Efter at ha’ gjort den originale maling/lakering ru med sandpapir fik den en gang sprøjtemaling. Maling med pensel kommer nemt til at se lidt ”hjemmelavet” ud, og det er børn ikke altid helt vilde med ;-)

Søde lille Mor Linda
Velkommen her på LDS. se når du stiller et nyt spørgsmål skal du starte din egen tråd i et der til passende forum. Det er uhøfligt at brase ind over andres tråde med sine spørgsmål. Desuden er det kun os der har skrevet i tråden der ser dit spørgsmål, når du starter din egen tråd er der gennemsnitlig 1000 der ser tråden.

Men det nemmeste er at sprøjtemale cyklen, den skal dog renses grundigt af for snavs olie o.s.v. inden du først giver den grundmaling og siden hen den farve du eller snarere knægten syntes er fed. En billig spraymaling fra Jem & Fix er faktisk god. Læs brugsforviringen inden du fyre løs.

V.h.  Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også