Tromle ny rullegræsplæne

Vil der ske noget ved at jeg tromler min nye (14 dg. gamle) græsplæne inden jeg tager den i brug?

Den har ikke været betrådt endnu, men er blevet vandet efter alle kunstens regler.

Selv om jorden blev planeret godt inden lægning virker den lidt blød nogle steder og derfor vil jeg gerne tromle den med en forholdsvis tung tromle, så vi ikke træder den i stykker når vi begynder at bruge den.

Men vil de nye rødder tage skade af det når de ikke er ældre?

Den er blevet lidt gul i bunden over det meste, men gror udemærket. Er det noget jeg skal bekymre mig om?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt efter hvor du har købt græsset og hvilken type der er tale om, vil jeg hvis det var mig, kontakte firmaet for rådgivning. Jeg ved at Leopolds rullegræs, har en pdf-folder på nettet, den har lidt om vedligeholdelse af rullegræs.

Mvh. Peter ( der selv skal ligge rullegræs inden længe :-))
Jeg har efterfølgende fundet mere materiale omkring tromling af græsplæne, og det ser ud til at det som hovedregel slet ikke kan anbefales pga. rødderne.

Og når de nu er så nye og sårbare, tror jeg at jeg dropper tromlingen, og går på den med små skridt når den har ligget 14 dg. mere.

Men jeg vil gøre som du nævner og kontakte producenten. (Trim)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis