Hil i bagagerum thomaxz 9 2730 21-05-2007 14:51 Der to små revner i hver side af mit baggarumsamt en lidt stør i venstre side.er det noget man kan lave selv.og hvis hvordan gør man.det en ældre bil, en Pegeout 309,1,3 fra 1989 så formoder den er metal.-Thomas 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
HansW 902 25-05-2007 08:02 En 89'er er ikke galvaniseret i samme grad som modellen blev efter 90.Hvis der er hul i dit bagagerum er der nok mere rust i de nedre regioner.Det vil vise sig, når en pladesmed (eller synsmand) går bilen grundigt efter i sømmene.Ny isvejst plade er det eneste der dur her. Er det godt?Eller er det bare godt nok?
thomaxz Trådstarter 9 2730 12-06-2007 19:07 Citat fra HansWEn 89'er er ikke galvaniseret i samme grad som modellen blev efter 90.Hvis der er hul i dit bagagerum er der nok mere rust i de nedre regioner.Det vil vise sig, når en pladesmed (eller synsmand) går bilen grundigt efter i sømmene.Ny isvejst plade er det eneste der dur her. Nu er det en forbindelse med et syn, at der er fundet de revnermen der skal bare svejses en plade i? er der nogle speciel måde det skal svejse på?Hvor kan man evt. skaffe nye plader?
grandoldman 5248 5700 13-06-2007 08:55 Du lyder ikke som om du kan svejse.. plade kan du købe hos den lokale reservedels-pusher. FTZ, autobremsen, avedøre reservedele, sanistål og hvad de ellers hedder. Men ring dog til nogle små pladeværksteder og få et tilbud Gå efter bolden - ikke manden.Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012 Svendborg
HansW 902 14-06-2007 09:47 Du kan også købe plade her: http://www.gordetselv.dk Måske kan du også finde en her, der kan hjælpe dig med svejsningen. Forøvrigt har jeg haft en bil som din, med den gode gamle Talbot stødstangsmotor.Jeg har vist stadig nogle småstumper liggende, hvis det har interesse.Toppakningssæt, oliefilter, en alm. + en dobbeltkarburator, lidt lygter, og lign. småting. Er det godt?Eller er det bare godt nok?
thomaxz Trådstarter 9 2730 14-06-2007 13:32 grandolman > nu har jeg svejse lidt før, men nu er min lillebror bedre til, og vi mener godt vi kan lave det selv, men vi er tvilt om der er nogen specielle regler, krav til hvordan det skal gøres, om der nogle speciel svejse metode man skal bruge, eller om en hvilken som helt svejse medtode kan bruges.HansW > okaynu var jeg ude http://www.reparer-selv.dk/ men det vist ikkke noget, om ham der gjorde var der ikke.ang. reserverdele du har, hvilke lygter har du og hvor meget har du,nu tænkjer jeg specilet lygte og sokle til nummerpladebelysning.men vil da kigge lidt på http://www.gordetselv.dk/ang. reserverdele, hvilke lygter har du, nu tænker jeg speciel på sokle og lygte til numerpladbeslyning bagpå. Annonce
HansW 902 15-06-2007 07:02 Jeg vil lige se efter, hvor meget der har overlevet den sidste oprydning. Er det godt?Eller er det bare godt nok?
thomaxz Trådstarter 9 2730 15-06-2007 16:38 min bror har lige et par ekstra spørgsmålder en tæinrg i vognbunden under passagersædet.og nogle tæring i baggerumsbund, som faktisk er evner.nu er spørgsmåletet til vongbund tæringvongbund tæring er ikke et hul, hvordan laves det.kan man f.esk. bruge plastipadding eller lign.?spørgsmålet til baggagerumsbundnu er min tæringer/revner tæt på hvor den vandret og lodretflade skillerskal plade der svejse på passe til hullet, eller må det godt svejses oven på.således at den blive fatstgjort til bund og side?