Drejekugle skal skiftes på Mazda 626, 1,8i årgang 96

Hej

Som overskriften siger, skal jeg have skiftet en drejekugle på en Mazda 626. Nu er jeg kørt med det et godt stykke tid, men er det noget der går ud over andre dele og hvad kan der ske ved at køre med det?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej CK,
Jeg går næsten ud fra at du mener en styrekugle ?
Det går ikke nødvendigvis ud over andre ting end at dine dæk bliver slidt skæve og du risikerer et alvorligt haveri hvis den på gældende styrekugle knækker / hopper ud af sit hus.
Ydermere er dine bremser jo nok ikke helt optimale, hvis forhjulene basker frem og tilbage under nedbremsning pga defekte styrekugler.
Det er en lille servicedel til et par hundrede - så skynd dig at få dem skiftet. Man skifter altid parvis - altså begge sider. Måske det også var en god ide at få checket bærekugler, støddæmpere og fjedre på din Mazda ?
Og så en forhjulsudmåling / justering efterfølgende - så er du kørende mange år igen :-)
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
[Indlæg slettet]

Vangsoe
Citat fra Vangsoe

Hej CK,
Jeg går næsten ud fra at du mener en styrekugle ?
Det går ikke nødvendigvis ud over andre ting end at dine dæk bliver slidt skæve og du risikerer et alvorligt haveri hvis den på gældende styrekugle knækker / hopper ud af sit hus.
Ydermere er dine bremser jo nok ikke helt optimale, hvis forhjulene basker frem og tilbage under nedbremsning pga defekte styrekugler.
Det er en lille servicedel til et par hundrede - så skynd dig at få dem skiftet. Man skifter altid parvis - altså begge sider. Måske det også var en god ide at få checket bærekugler, støddæmpere og fjedre på din Mazda ?
Og så en forhjulsudmåling / justering efterfølgende - så er du kørende mange år igen :-)
Med venlig hilsen
Vangsøe

Mange tak for svaret. Det sjove af det hele, er at jeg slet ikke kan mærke noget med det hjul, som det efter sigende skulle være noget galt med. Fik en pris på 12-1400 kr. for at få skiftet styrekugle ( og ja det er det jeg mener) og så ville de lave sådan en forhjulsmåling du snakker om, men tror lige at jeg hører prisen andre steder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis