Skære betonfliser (14 x 21 x 6)

Jeg er ved at lægge terrasse. I den forbindelse har jeg lånt en fliseklipper til at klippe stenene over med (sådan én man dasker med forhammer), men bruddet bliver ret groft - for groft!

Spørgsmålet er så om fliseklippere med håndtag er bedre? Eller jeg skal have fat i en vinkelsliber med diamant-skive?

Allerhelst ville jeg gerne have en kap/gerings-sav med diamant-klinge, men den kan nok ikke klare det?

/Henrik
Jeg er ved at lægge terrasse. I den forbindelse... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg stod over for at skulle lave dette granitbadeværelse, som det handler om, valgte jeg at købe et par billige vinkelslibere for at skåne mine 2 proffessionelle vinkelslibere, en Bosh og en til jeg ikke lige husker navnet på. Disse 2 maskiner har jeg givet en mindre formue for, men kan ikke afgøre, på hvilken måde de er betydeligt bedre, jo der er længere ledning på, men alligevel ikke altid lang nok.
Når nu disse maskiner er så billige, har man så dejligt råd til at have en til hver opgave, som når jeg er igang med at reparere rust på mine gamle biler:
1 til den roterende stålbørste, 1 til den 1 mm tynde skæreskive, 1 med skrubskive til at slibe svejsninger af med, 1 med en lamesslibeskive. Sikke med tid jeg sparer på idelige skiveskift.:-)
Det er ligesom meget dyre batteriboremaskiner contra halvbillige. De dyre maskiner knuses lige så fint som de billigere, har jeg erfaret! :-( Og igen her kan man have en maskine til hver opgave, så man slipper for skift mellem bor og bits i en uendelighed.
Skal man holde fanen rigtig højt og kun købe kvalivarer, kunne jeg ikke tillade mig denne flothed, med de mange maskiner.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Korrekt, det gjorde jeg også. Men vores skel har en vinkel på 15 grader, så jeg skulle skære sten til ca. 5 meter kant ligesom jeg skulle skære sten omkring 9 punktfundamenter. Til den anden kant lagde jeg halve sten som du foreslår.

I dag ville jeg nok have forsøgt med den gode skive på den billige vinkelsliber, men jeg blev så stoktosset og irriteret over at hverken maskine eller skive fungerede at jeg valgte at købe noget ordentligt så jeg kunne få løst opgaven. Iblandet frustrationen var også en god del forargelse over at Bauhaus vil være bekendt at sælge sådant noget ragelse og at jeg selv var blevet 'ramt af det'. Til gengæld for merudgiften kan jeg dagligt glæde mig over at samtlige fliser ligger perfekt!
er enig med dig papa , de fleste tilfælde ville man kunne klare med halve sten da fugetykkelse op til3-4 cm er ok
Ved godt det en gammel tråd men skal selv igang med en større omgang flise lægning og skal os skærer? i det vil jeg gerne hører om diamantskiver fra HN ok kan bruges altså dem med Riller i? eller skal jeg investere i en af de lidt dyrere i så fald hvilken mærke producent?

http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?Produkt=diamantsk%E6reskive&n=10
Annonce
Hvis det er tykke fliser ville jeg nok prøve med den der hedder 230 mm. Uni, med riller i, uden er ikke godt, kun til badeværelses fliser vil jeg tro.

Den koster jo ikke alverden.

Personligt har jeg 230 mm. vinkelsliber fra Jem og Fix, den har soft start, det er jeg og mine automatsikringer rigtig glad for.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Jeg har prøvet en af de billige fra HN, til min 230 mm vinkelsliber, det var til nogle brugte 50 x 50 cm fliser, det var den ikke ret god til, faktisk var fliserne så hårde, at jeg kun kunne skære en rille i ca 1 cm dybde, og måtte så brække resten, så jeg henlagte projectet.



Kort tid efter var jeg så heldig, at købe en ny Tyrolit skæreskive på QXL, rigtig billigt.(300 kr.)
Jeg genoptog så skæringen, nu kørte det bare, og kunne skære fliserne helt igennem ret hurtigt.
(den fra HN var også med riller)


 Det var noget lignende den her fra Tyrolit

Hvis det skal være billigt, er skiver fra Carat, nok et godt bud, hvis de også fungere.
http://dorchdanola-netbutik.dk/prod...duct=45156

mvh jens




 


 

 


 

ok det os til 14x21x6 beton sten...fald lige over xl-byg prof avis
http://nozebra.ipapercms.dk/xlbyg/proffcenter/tilbudsaviser/

Der har de en "Extreme Diamantkopsten" til 299 + moms.

nogle der har brugt disse. Har bauhaus ikke noget ordenlig eller biltema som os lige er åbnet i byen. Horsens
Ok, haralds er noget møg står der, min første var en til 500 kr. jeg fik af min far, den holdt længe. Nr. 2 var en fra bauhaus, den holder endnu, men ja det går ikke lige så hurtigt ned igennem stenen,

Hvis det er sten i den størrelse som indlægget beskriver, så vil jeg anbefale at vente til sidst med alle special stenene og så leje en fliseklipper, jeg har været det med at skære igennem, det er ikke særlig fedt når man så ser en prof. bruge en fliseklipper, som kan lejes for få penge.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
men skærer sådan en fliseklipper et ok rent snit eller er det ret groft når det er betonsten?

har fundet denne http://udlejning.toolmatic.dk/bauhaus_iframe.php?action=product&pid=FLI6&catid=search

Så må jeg som du anbefaler bare ligge de løse sten og vente til sidst med at skære de sten som skal skæres/klippes.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis