Nedsættelse af friktionen i en motor

Hej,

Er der nogen der har erfaring med brug af RVS Technology (http://www.rvs-tec.dk/)? Det tilsættes olien og skulle genskabe og slidbeskytte samtlige friktionsdele og dermed ‘renovere’ motoren indefra. Produktet skulle bl.a. reducere den indre friktion i motoren. Det er et finsk produkt der angiveligt anvendes i industrien. Det der står på deres hjemmeside virker meget fornuftigt, om end dokumentationen måske er lidt sparsom. Min 24 år gamle Shovelhead der har 80.000 km bag sig kører egentlig meget godt – men den ville næppe tage skade af en opstramning! De har også et produkt der skulle kunne genopbygge slidfladerne i gearkasser. Jeg vil være meget interesseret i at høre om andre har anvendt produktet og i givet fald, hvilken erfaring man har med det.

Mvh

Macdonald
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mac.
Det lyder nærmest som en form for Swedol kur, og det er noget der virker.
Første gang vi prøvede det var på en gammel Skoda, ejeren sagde at det var som at få en ny motor i hans gamle skramlekasse. Jeg har efterfølgende prøvet det på min Honda CX 500 der kom væsentligt større komprsion på hende, og gearkassen holdt helt op med at rasle.
Så en Swedol kur er en rigtig god ting på en gammen motor.

V.h. Håndværkeren
Swedoll er et tilsætnings middel / glidemiddel som sætter sig fast på cylindersider stemplet o.s.v. Tandhjulene i gearkassen og lejerne.
Du kan købe det på alle lidt større tankstationer og enkelte byggemarkeder har den også. Det er en halvdyr sag, men i betragtning af at du på det nærmeste for en ny motor, er det billigt.
Du skal tilsætte det ved næste olie skift, følg nøje anvisningen på flasken, så kan det stort set ikke gå galt.

V.h. Håndværkeren
Så skal jeg da lige ud og hitte mig en gang swedol :p
Du kan finde det her: www.harald-nyborg.dk
Der kan du også læse mere om hvad det indeholder,
Når du kommer ind på forsiden findes der et søge vindue, skriv swedol og tryk på søg

V.h. Håndværkeren
Tak.. Så ska jeg vist derind i morgen efter arbejde efter sådan en flaske wink Ska nemlig os ha skiftet olie snart smile
På gamle luftkølede motore med høj driftstemperatur har nylonolieprudukter cirka samme efekt som at blande sukker i motorolien.
har set en fladjernsracer brande sammen efter en penzoil kur.
Den har jeg aldrig hørt før, men ved at swedol på en ny motor også er noget møg...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis tilsætningsstofferne kommer i nærheden af en kobling i oliebad, får man problemer, så det skal kke bruges på motorcykler hvor det er samme olie der benyttes i både krumtap og kobling.
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis