Fodliste på ujævnt klinkegulv

Hej GDS'ere!

Jeg har et klinkegulv som er lidt ujævn, ikke det, at man kan mærke, når man går på det. Men det er lidt bøvlet at fodlisterne ikke ser pæne ud med sprækker nogle steder pga. ujævnheder.

Man kan høvle listen, så den passer, men jeg har også en sokkel, hvor der er sprækker visse steder i køkkenet. Og det er vel ikke så sejt at gammel mad ryger ind i sokklen for at blive der i 20-30 år.

Nuvel - sprækkerne er omkring 1-2 mm og der tænkte jeg om det var muligt at købe små fodlister - ca. 1 cm høje med et skumunderlag som selv tilpasser sig gulvet, når listen kommer på. Kan man det og hvis ja - hvor kan man så skaffe det (hvad hedder sådan noget?)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Oh det var en af de dejlige tricks.
Alternativet kunne jo også være at trække en fuge på i samme farve som sokkel og fodpanel
Det har jeg gjort, men resultatet er ikke for kønt.. :-(

Findes der så ikke fodlister med skumgummi under til ujævne flader?
Den nemme løsning er plastlister og en sømpistol. Plastlisten kan presses helt ned til gulvet - og så er den ikke længere!

Og det ses næsten ikke i forhold til fodlisten!

Mvh.

Jan R.
Annonce
Du ka ligge din fodliste hvor den ska sidde og så stikke en blyant gennem en enkrone og trække kronen hen over gulvet mens blyanten tegner på fodlisten så får du overført gulvets ujævnhedder over på fodlisten og så er det bare at savesmile
Citat fra Jan R.

Den nemme løsning er plastlister og en sømpistol. Plastlisten kan presses helt ned til gulvet - og så er den ikke længere!

Og det ses næsten ikke i forhold til fodlisten!

Sandlister hedder de og fås hos tæppe handlere i næsten alle farver og træsorter "look-a-like".....blød plast
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis