Hvordan maler jeg mit korkgulv ?

Hvordan maler jeg mit korkgulv fra 80’erne i grå toner, da jeg mægtig godt kan li’ gulvets egenskaber? Jeg ener ikke noget om korkflisernes forrige behandling, men jeg forestiller mig en robust, glat overflade, som kan tåle vask en gang imellem. Jeg kunne godt tænke mig at male korkgulvets kvadrater i mørke og lyse grå tone, hvis ikke andet.
Altså hvilken slags maling kan hæfte sig på korkens overflade og eventuelle forbehandling af korkfliserne?!
Tak på forhånd. Venter spændt. Med venlig hilsen, Silvia.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

Tror godt du kan glemme at male kork, da det giver sig for meget og du derved får revner hvor f.eks stole og borde står.

Jeg ville lægge vinyl på istedet.

Mvh
ThomasB
Hej

Korkgulve er helt utrolig lækre efter min mening, så jeg forstår godt dit ønske om et korkgulv. Jeg kender ikke nogen god overflade behandling i dit tilfælde (måske colormann kan hjælpe?)
Til gengæld har jeg ved flere lejligheder brugt korkgulve fra et svensk firma der hedder Wicanders (staves måske lidt anderledes). De lægges som lamelparketgulve, oven i købet med et kliksystem som nærmest gør det legende let.
Overfladen er et lag pvc som gør gulvet yderst rengøringsvenligt. Købes hos de fleste tæppefirmaer
Så overvej inden du ofrer alt for mange penge på en måske ikke helt god renovering af gamle fliser, om et nyt gulv istedet var sagen.

mvh Anders Kruse
Hej....
slutter mig lidt til det med at lægge et nyt gulv oven på det gamle meeeeeen hvis du vitterlig vil male det gamle vil jeg foreslå en to-komponent gulv maling for admindelig olie maling holder ikke og du må overhoved ikke prøve med acryl maling for så skal du lægge nyt gulv efter 3 uger og fordelen med to-komponent er at den netop findes i lys grå farve og du kan holde 30 børnefødselsdags fester uden det kan ses det er det samme de bruger i fabriks haller og auto værksteder
men det med at male det skak ternet... hmmm god fornøjelse med at tape op for det er ikke noget man bare lige gør for hvis du ikke laver alle ternene ens så kommer det til at ligne lort og du kan heller ikke tape det hele op på en gang idet når du skifter farve skifter du også tape....
men held og lykke med dit projekt.... håber du finder en løsning som du kan lide

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også