Jeg har en Polo 6N fra 96 der lidt problemer med..
det er en 1,4 med K&N på..
1) Når jeg accelerer er det som om det rusker/dunker/rykker ude i motorrummet.. Men det er kun når jeg accelerer at den går sådan og i 1-4 gear er det værst.. Når jeg kommer i 5 er det ikke så slemt..
Og endnu mere mystikst er det at når jeg har kørt i en halv time er det som om det bliver mindre..
Hva kan det være? Toppakning har jeg fået og vide af en ven men han er ikke sikker..
Jeg har før kørt med en tykblanding af kølervæske og vand (nok 70/30) og har fået og vide det kan ødelægge vanpumpen.. Kan det have noget at sige?
En anden har sagt motorophæng..
2) Når jeg træder koblingen i bund er det som om den gir ekstra gas og sådan.. Som sådan et lille host..
Har fået og vide det måske ku være fordi det måske ku være filteret der var stoppet så har prøvet med original filteret men det er samme problem.. Så tvivler på det kan være det eller pga. filteret for original filteret er ihvertfald ikke tilstoppet ved jeg..
3) Ved start af motoren har den svært v at starte og når den tænder så starter den på 5-600 omdr. og efter 3-4 sek kører den op på de ca. 900 som den normalt ligger på.. Her er det os sagt det ku være fordi den ikke får luft nok..
4) Når jeg kører langsomt viser den lille viser hvor varm bilen bliver fint at den er ved at være driftvarm.. Men hvis jeg skyder den af en enkelt gang så ryger den ned i bunden selvom jeg har kørt 0.5 - 1 time..
5) Ved sving osv. har bilen det med den sejler utroligt meget.. Jeg har fået og vide det kan være en støddæmper eller de der fjedre der sidder der skal skiftes.. Eller kan det være andet?
6) Vil også lige nævne den har haft tikke lyde, selvom der var olie på..
Jeg kom hjem fra arbejde hvor din tikkede meget højt (den tikker altid lidt men der gjorde den det meget og meget højt) og vi prøvede at tjekke olien.. Der var olie nok på.. Vi prøvede så at hælde lidt mere på og det hjalp måske meget meget lidt.. Prøvede lidt mere og hjalp meget lidt mere men den blev stadig ikke sig selv.. Efter en længere køretur holdt det op og gik tilbage til den stille tikken der plejer at være..
Min mekaniker sagde det var fordi der ikk var olie nok på, selvom vi ku se der var olie nok på.. En anden har sagt det ku være noget med nogle stempelringe eller noget der sku indstilles.. Nogen kommentarer om det?
Ville bare nævne det fordi det ku være det ville hjælpe til nogle af de andre problemer..
7) Mine bremser piver os en del.. For 4-5 måneder siden har jeg fået helt nye bremseskiver og klodser på og de har pevet lige siden og er kun blevet værre.. I starten sprøjtede min mekaniker noget på bremserne så de ikke sagde sådan men der gik ikke længe før de begyndte igen.. Er der noget jeg kan gøre? Nogen speciel grund der kan være til dette?
Det skal nok os lige siges at det skete igår aftes, havde kørt en tur tidligere på dagen uden problemer og om aftenen opførte den sig sådan.. Og idag da jeg åbnede kølerhjerlmen lugtede der sveden/brændt..
Nogen foreslag på hvad det kan være? Hvordan og hvor kan jeg tjekke det? Hva skal der til af reservedele og ting der skal gøres for at få det fikset?