Buskrydder...Benzin, bateri eller ledning?

(nedestående indlæg er jeg ved en fejl kommet til at poste i en anden tråd hvilket jeg beklager meget. jeg har fået et svar af HÅNDVÆRKEREN hvilket jeg er glad for. Det skal dog ikke holde jer andre med håndværkerevner fra at komme med jeres mening.)

Jeg skal have købt mig en buskrydder og har i den sammenhæng følgende spørgsmål:

-Hvad anbefaler i, en benzin drevet, en batteri drevet eller en med ledning?

-Der er en på tilbud i XLbyg af mærket AL-KO buskrydder med følgende specifikationer:
Bæresele, 0,9KW/2-takt 32cm3. Klippebredde 41cm/25cm. trimmertråd 2,5mm nylon. Automatisk trådfremføring. 7kg

Er det noget billigt bras? Den kostr 999 og det er også i det luftlag jeg vil bruge. jeg vil helst ikke over 1200.

Men kan i komme med anbefalinger?

Det skal siges at jeg vil tro den skal bruges max ½ time om ugen da jeg har en 700m2 have hvoraf mit hus fylder de 200m2.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du mener noget seriøst med en buskrydder, er det kun en benzdrevet, der dur.
Det var da voldsomt så meget du vil rydde i din have! :-) Jeg tror ikke på, at du kan få så meget tid til at gå med det, hvis du anskaffer en beziner.
Jeg kender ikke de forskellige fabrikater, men priserne er generelt faldet meget dramatisk på sådanne sager.
mvh
ktm

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.

Buskrydder fås mig bekendt kun i benzinudgaver. De andre elmaskiner, på den ene eller anden måde er mig bekendt græstrimmere. Forskellen er at græstrimmere bruger snore som 'skæreredskab' og en buskrydder en specialklinge. Der medfølger normalt et snorehoved til en buskrydder.

Har selv en billig kinesisk på 1,2 hp der har kørt upåklageligt de sidste 2 år. Har set den helt samme maskine under navnet partner med gult skjold, min er rød.

Husk at smøre drevet nede ved hovedet jævnligt da maskinen ellers ikke holder så lang tid, hvis du som de fleste glemmer dette.

Når du skal ud at handle så køb en ansigtskærm med høreværn samtidig, dels for at beskytte dine øjne mod vildfarende grus/jernsplinter fra klingen når du rammer en sten og også din hørelse. Arbejdstilsynet påbyder faktisk dette udstyr.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
ingen tvivl - du skal købe en benzin. Min søn har en benzin til 998 kr. kan ikke lige huske mærket, men den kører upåklaligt.. den er dog med snor?
Men tjek lige de forskellie priser på ny snor hvis det er sådan en model.
Jeg havde en el-græstrimmer hvor snoren var så dyr at det var lige før en gartner var billigere wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis