revner i gasbetonvægge

Hej
Jeg har netop købt et hus fra 69´ med indervægge i gasbeton. jeg har renset tapet af vægge og ønsker nu at sætte glasvæv op. Men der er nogle forholdsvis store revner mellen samlingerne af enkelte af væggene. Hvordan lukker jeg dem bedst muligt så det holder længst tid. Akrylfugemasse?? Polifylla?? eller noget helt tredje. og skal der armeringsfilt på (kan det ses gennem glasvævet?)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jacob

Du skal bruge armeringstape/vævtape.
Det er en selvklæbende glasvævstape, som også bruges i forbindelse med samlinger i gipsplader.
Den klæber du på revnerne, spartler og sliber, til revnen er blevet helt jævn.
Det bliver ikke der, at du får revner igen.
M.h.t. armeringsfilt eller glasvæv, skal du enten vælge det ene eller det andet, eller så kommer du på overarbejde.
Hvis du sætter filt op, kræver det en fuldspartling, før du kan sætte væv uden på. Ganske unødvendigt i dit tilfælde.
Glasvæv "armerer" på sin vis også.

Colormann
Skal man ikke altid fuldspartle / sandspartle væggen før opsætning af glasvæv for at få et pænt resultat. Bare nysgerrig, det ville jo være dejligt at slippe for smile
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hej.

ja jeg ville jo nok fuldspartle specielt tilglas væv.
med hensyn til revnerne kommer det jo lidt an på hvor brede de er.
Du skriver at de er meget brede, hvad er det
2mm 5mm 10mm?
er du oppe i 5 - 10mm så ville jeg jo nok bruge bastardmørtel hvilket er strandmørtel,murergrus og cement
er revnerne under kan du udemærket bruge polyfiller men absolut ikke acrylfuge.
håber dette er svar nok.

hilsen mureren

mvh.milton
Hej

Det er da dobbelt arbejde hvis "man" har en glat og jævn vægn og derefter fuldspartler for at få en glat og jævn væg.
Armeringstapen er 50 mm bred, er beregnet til revner, og hvis revnerne er bredere, vil jeg nok se mig om efter et andet hus.

Colormann


Men alt, er jo relativt.
for at vende tilbage til dit oprindelig såørgsmål....
så skal du kradse revnerne op og derefter spartle dem ud med noget specielt gasbeton klæber det er det samme som du bruger til multiplader
så er du sikker på at de ikke kommer igen du kan evt. putte armerings tape oven på til sidst inden du spartler med sandspartel

------------------
Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også