Inderdør med rund top

Hej

jeg har en muret bue mellem gang og stue..

kan man få lavet en alm. fylding inder dør der passer til denne??

altså så den er rund i toppen.. jeg kan næsten gætte mig til at det nok er dyrt og skal laves på bestilling.. men hvor??

tror i etv. at de kan lave den med glas felter i??

med venlig hilsen Lars Jørgensen

Med venlig hilsen Lars Jørgensen

http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2600
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ring til vindue/døre fabrikanter, fremlæg dit ønske og så skal de nok svare dig.
Jeg kan umiddelbart ikke se nogen problemer i det, det er bare et spørgsmål om penge.

Man kan lære alt, hvis man gider!
Det kan da lves... Men bliver nok relativt dyrt.

Mål bredde højde of check om det er en rigtig radie ( lave en kraftig skabelon i pap eller massonit ) Så har du noget du kan gå videre med til diverse vindues fabrikanter. Altså først alle mål, og ikke kun cirka mål... Specielt radien er vigtig.

Hvis du er meget heldig har du en så høj bue at du vil kunne placere en buet fast rude over døren og "nøjes" med en almindelig dør, evt med ruder i.
Måske kan du nøjes med en dør med højden 200cm hvilket er lidt lavere end normalt.

Bredden passer heller ikke nødvendigvis til de gængse murhuls bredder... 81, 91 cm hvor 91 vel er dagens standard... Måske vil en dr blive for dyr i forhold til hvad du vil opnå... Måske er det reelt mureren der skal lave hullet om til en almindelig døråbning.....

MVH Njord
buen er ikke høj nok til at kunne lukkes i toppen.. den er ca 210cm i toppen.

min plan var at hvis man kunne få lavet det ville jeg få lavet en komplet dør med karm der passer i hullet og så kun skrue den i fuerne.. så den etv. en dag kunne fjernes..

da jeg har 2 buer og de ser meget godt ud ved siden af hinanden. ( skæld ikke mig ud.. det er fruens ide det med døren.biggrin )

Med venlig hilsen Lars Jørgensen

http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2600
Hvad med at lave en skydedør? Det fylder mindre, og vil se ok ud - ihvertfald fra en side.

cvi
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis