Valg af bil...Citroën Berlingo eller Peugout Partner

Hej NG

Jeg går og overvejer købet af en varebil, og overvejer at købe en Citroën Berlingo 1,9 Diesel eller Peugout Partner 1,9 diesel.

Men hvilken bør jeg vælge og hvorfor?

Jeg søger et upartisk svar, men har du en bil af ovennævnte mærke og model, og har haft store problemer, så er jeg da lydhør.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Hej NG Jeg går og overvejer købet af en varebil... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra mnoergaard

nu tænker jeg meste nye biler.
jeg har haft brugte og det gider jeg ikke igen.
........

........men du vil have brugt forstår jeg.

Der til kan jeg kun sige at mine oplevelser med det er at jeg har mådte rap. den for mere en jeg kunne få for bilen. og at man på ingen måder er sikker på hvordan bilen er kørt inden man køber den.
så jeg køber aldrig brugt mere.


Hej Martin

Tak for dit indlæg.
Min situation er sådan, at jeg har en nyere Suzuki Wagon R+ 1.3 (6 år gammel), som jeg har haft fra ny, og denne bruges når familien skal køres rundt smile .

Ganske vist har man færre reparationsudgifter på en ny bil i forhold til en gammel bil, men tillige så har man et forholdsvist stort tab, når man køre en ny bil ud, "over rampen", fra bilforhandlerens udstillingsvindue.

Da denne bil, som jeg overvejer at købe skal fungere som en ekstra bil, og ikke skal bruges til ret meget andet en enekørsel samt kørsel til og fra min hobby, så finder jeg det mest fornuftigt at købe en brugt bil.
Jeg anser køb af bil som den dårligste investering man kan gør, så derfor ønsker jeg heller ikke at sætte en større sum penge i biler end højest nødvendig.
Dog skal det sige, at havde jeg haft masse af penge, hvilket ikke er tilfældet, så vil jeg helt sikkert havde handlet anderledes.
biggrin En mercedes står på ønskelistenbiggrin

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
det kan jeg godt forstå..

hvad med en stationcar?
dem er der masser af brugte og er helt sikker på at de kan fåes til en god pris..

jeg er kommet med mit til denne diskution.
jeg håber der er noget du kan bruge..
du er altiv velkommen til at skrive en mail til mig hvis der skulle være noget..

jeg har forresten en ven som købte en brugt bil over det der bil aktioner, det kan godt betale sig..

nå men jeg vil slutte her og håber du er blevet lidt klogere. held og lykke

M.V.H. Martin
Held og lykke med projektet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis