Undertag og isolering.

Hej.

Jeg har købt et hus med eternit bølgertagplader (B7 tror jeg de hedder). Der er dog ikke noget undertag og jeg har tænkt mig at udnytte 1.sal til værelser og så er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an med hensyn til at sætte et undertag op og hvordan der skal isoleres. Jeg har selv en idé om at sætte vådrumsgipsplader op med 25 mm afstand fra selve taget så der kan komme ventilation mellem taget og undertaget og så opsætte 200 mm isolering, dampspærre og så yderligere 50 mm isolering med en almindelig gipsvæg til sidst.

Er der nogen der kan hjælpe ???confused
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eternit kræver ikke undertag, det er tæt nok i sig selv.
Hvis du laver undertag er det svært at lave ordenligt indefra. Skal det være iorden skal taget af og monteres udefra.

Du skal min. have 50 mm ventilation, mellem isolering og tag.
For at holde isoleringen på sin plads og ikke komme for tæt på taget end 50 mm kan du evt. bruge noget ståltråd.

Hvis du på siden af dine spær skruer nogle små skruer halvt ind i spæret, så kan du vikle ståltråden omkring dem og føre tråden op i et "zig-zag" mønster.
Man kan så stramme ståltråden op ved at forsigtigt at skrue skruerne helt ind i spæret.
Tak for hjælpen biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis