Alternativ sol-varme,pumpe, pexrør og tagpap! =)

Hej Alle,
Nogle der kan hjælpe med en tanke jeg har gået rundt på.. ,, jeg har et 80kvm tag med tagpap på. Jeg har en masse pex-rør og en masse tagpap....
Jeg har pexrør i hele mit gulv.. så det var bare en tanke',, om jeg kunne opvarme det på en billig måde'.... =)

Ville jeg kunne lave en alternativ opvarmning af vand, ved at ligge pexrør på hele mit tag, og brænde et lag tagpap på... således når solen brænder på bliver tagpappen varm, og opvarmer det vand der pumpes rundt i pex-rørene.??

Tænker desuden lidt 12V cirkulationspumpe,, så det hele kunne køre uafhængigt af noget! smile .. http://www.vcore.dk/shop/laing-d5-vario-1-824p.html

ja,, jeg kender ikke så meget til sådan noget.. såe det bare små ideer som jeg håber noget kan hjælpe mig ud med... det hele er sikkert urealistisk =)

mvh milan. smile
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hey.
ideen lyder da meget god.
Du skal være sikker på at det er et forsøg du vil acceptere følgerne af!! Hvis det kikser er det ovre med det pæne tag. Desuden kan du risikere at det bliver utæt når du gør rørene fast.

Hvis du selv kan svejse taget fast er du godt på vej. Derefter skal du have fundet ud af hvordan du vil få vandet transporteret hen hvor du skal bruge det (varmvandsbeholder eller lign.) Men ellers synes jeg du skulle søge rundt på nettet efter informationer. Jeg kan huske at der har været skrevet om det på LDS før. Brug søgefunktionen.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis