Peugeot 206 - Benzin eller diesel ?!?!

Hey.. Jeg er helt ny på dette forum - Jeg har kigget lidt rundt, men er dog ikke helt klar over om der allerede er et lignende emne..

Men min gamle Toyota Corolla 1.6 fra 90 kræver en kærlig hånd, som jeg pt. ikke lige magter.. SÅ jeg er gået på udkig efter lidt forskelligt.. brugte nye biler wink

Peugeot 206, 2.0 HDi eller benzin ?? Fordele/"bagdele" ??
(Ville være taknemlig for at høre jeres meninger.. )

+ da jeg ikke lige er en nørd ang. biler, så ville det da også være rart, at høre om man kan beskrive forskellen på en 90hk diesel og en 110hk (eller deromkring) benziner.. Hva er bedst ?

Tark !

T3h Angel
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen det kommer meget an på dit temperament, kørselsbehov og "alt muligt andet".
En hk er en hk - dvs. 110 heste kan alt andet lige køre stærkere end 90 hk. MEN momentet siger noget om, hvor stærk motoren er (i princippet motorens tryk på krumtappen). En dieselmotor har alt andet lige et højere moment, men grundet benzinerens evne til at rotere hurtigere, yder denne normalt mere (HK) - alt andet lige....
Skal du køre lange ture, vil jeg foretrække dieselen (90 hk). Økonomi, motorgang og evne til at overhale er langt federe end benzinere, der til gengæld er en sjov boulevardracer.

Skulle jeg vælge bil lige nu, så smut ud og køb en ny 206 1,4 HDI - den er lige faldet ca. 25.000 pga. afgiftsroderiet, og til 140.000 får man ikke meget bedre dieselbil...

Mvh.

Jan R.
Citat fra Black Angel

Tark for dit svar !

Jeg har været ude og prøve en 206 2.0 HDi fra 2003.. Det er en lækker bil !!
Den er også røget 20.000 kr. ned pga. afgiftroderi.

Kan skam godt være, at man bliver nødt til at bruge lidt penge. wink

T3h Angel


Jeg ville ikke vælge en peugeot der er mange problemer med dem, og kender nogle stykker i familien som altid har problemer med dem, (begge 1,4 HDI)
Tjaa.. Jeg tager chancen wink
Pengene er brugt og sedlen er underskrevet.
Det er svært at vælge - Man hører forskellige ting - Ved aldrig om man er heldig eller ej.

T3h Angel
Jeg kan helt klar anbefale en 206 Hdi 1,4, har selv en på femte år (kørt 135.000 km) og der har aldrig været problemer med den, udover den almindelig slidtage og den har en fantastisk brændstof økonomi. kører imellem 22 -25 km/L. Og jeg har lige bestilt en ny 206 HDi 1,4, pga de nye afgift nedsættelser, glæder mig til at modtage den i slutningen af juni.
206 2.0 HDi - Den kører bare som en drøm..

Det eneste problem er en idiot der inden for den første uge har snittet den så der er kommet nogle ridser.. :S sad

TJaa.. man skal sgu ozze til at passe på hvor man holder parkeret..

T3h Angel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis