Scooter

Hej alle !

Jeg købte for 1 1/2 måned siden en helt ny scooter 30 km/t af mærket CPI Oliver City. http://www.thansen.dk/product.aspc=912163528&n=1426202783&pn=1426205842

Til at starte med, kørte den upåklageligt, med en gennemsnitshastighed på ca 45 km/t. Nu har jeg dog efter dette korte stykke tid problemer med at få den op på bare de 30 km/t, den burde kunne på lige vej. Dette skal ikke ses som et forsøg på at ville køre 50-70 km/t, det er ikke hjælp til tuning jeg efterspørger, blot om der er nogle der kan forklare mig, om hvorvidt det er normalt at den falder så meget procentvis i hastighed eller ej, eller om jeg har gjort noget forkert. Den har trods alt kun kørt 500 km.

På forhånd tak.

/Crazyass
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nåh ! der er en der har glemt at alle nye motorer skal køres til, så altså bare fuld skrue fra starten så den lige kan blive slidt godt skæv i cylinderen. Ja og det var så lige den cylinder og stempel.
Måske du glemte at læse brugsforviringen inden du begyndte at drøne der ud af. Jeg kan huske min sidste knallert ( det var en suzuki Samurai) at der i brugforviringen stod at de første 1000 Km. måtte jeg ikke køre for fuld skrue hele tiden men holde mig på de 25 Kmt. Sidenhen var der aldrig problemer med den.
Men gå ned til T Hansen og klag din nød, du har garanti på scooteren.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Nåh ! der er en der har glemt at alle nye motorer skal køres til, så altså bare fuld skrue fra starten så den lige kan blive slidt godt skæv i cylinderen. Ja og det var så lige den cylinder og stempel.
Måske du glemte at læse brugsforviringen inden du begyndte at drøne der ud af. Jeg kan huske min sidste knallert ( det var en suzuki Samurai) at der i brugforviringen stod at de første 1000 Km. måtte jeg ikke køre for fuld skrue hele tiden men holde mig på de 25 Kmt. Sidenhen var der aldrig problemer med den.
Men gå ned til T Hansen og klag din nød, du har garanti på scooteren.

V.h. Håndværkeren


Du har så evigt ret... Det har jeg lige set, at der stod i brugsforvirringen.... Håber at T-Hansen vil rette op på min tåbelige fejl. Hvad kan jeg ellers gøre, hvis de ikke vil det?

På forhånd tak, og tak for dit indlæg.

/Crazyass
Købe en ny cylinder og et stempel.
Nå lad os nu lige se hvad de siger ved T Hansen.
Citat fra Håndværkeren

Købe en ny cylinder og et stempel.
Nå lad os nu lige se hvad de siger ved T Hansen.


Er det forsvarligt at køre på den indtil da? Eller skal jeg køre den direkte til T-Hansen? Skal nemlig på en lang vagt i morgen, så skal jeg tage den derned i min frokost, eller kan den køre, således at jeg kan klare det i den lille ferie vi får sidst på ugen?
Citat fra crazyass

Er det forsvarligt at køre på den indtil da? Eller skal jeg køre den direkte til T-Hansen? Skal nemlig på en lang vagt i morgen, så skal jeg tage den derned i min frokost, eller kan den køre, således at jeg kan klare det i den lille ferie vi får sidst på ugen?


Jeg vil ikke anbefale dig at køre mere end højst nødvendigt og aller helst kun ned til T Hansen, så der ikke sker mere skade end der er sket.
Annonce
Lige et spørgsmål fra en tidl. knallertkører: Er de nye maskine alle sammen så sarte i dag?

Da jeg købte min Puch omkring 1971 fik jeg at vide, at den første tank skulle være med 6 eller 8 % blanding (husker det ikke så nøje), og fremover var det 4 % blanding. Men ok, den havde jo også kun 1 hk.!

Træd ikke på mine ledninger :o)
Det var også så nemt dengang, da blandede vi selv olien i benzinen. I vore dage fylder man benzin i en tank og olie i en anden tank hvorefter den blander det selv.
Men alle nye motorer har det bedst ved at blive kørt til (forbrændnings motorer) det har noget med hærdningen af cylinderen at gører.

V.h. Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis