inverter

Jeg har en inverter, som jeg bruger til pc i båden til forskellige ting, bl.a. søkort. Inverterens brugsanvisning fortæller, at den ikke være tilsluttet batteriet samtidig med en batterilader. Der står ingen ting om motorens generator. Den lader også batterier, men den er jo ikke det, som vi kalder en batterilader, for det forstås som noget, som vi tilslutter lysnettet. Er der nogen, som ved, om en inverter må være tilsluttet batteriet samtidig med generatoren? Der står, at inverteren skal fjernes fra batteriet, når motoren startes, men det kan der være andre grunde til. Inverteren er en Branford. Og lad være med at fortælle mig, at jeg kan slutte mig noget ud fra en brugsanvisning. Jeg har i en periode i mit liv digtet mange brugsanvisninger og ved derfor, hvor mangelfulde de er og hvor lidt, man kan slutte ud fra dem. jJeg vil helst undgå at prøve mig frem og risikere at ødelægge inverteren. Det er på grund af spikes, hvad det så er. Det vidste brugsanvisningsoversætteren åbenbart ikke, hvad var, og lod derfor være med at oversætte det. jDet ville jeg også have gjort.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Koba.
Bare lige en lille bemærkning der ikke har noget med din inverter at gøre, og dog !
Det hedder da ikke brugsanvisning mere, næh brugsforviring er det rette ord !

V.h. Håndværkeren
Da disse jo også er lavet til brug i biler, ville jeg formode, at bådens generator sagtens kan bruges sammen med den. Jeg skelner i hverttilfælde ikke om jeg bruger den i forbindelse med motor eller sejl.
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

tak for oplysningen, Gerhard. Jeg prøver. Når din inverter kan holde til det, så kan min vel også. Ellers må jeg jo købe en ny.
Vi har også en 300W Branford, som gudskelov ikke har læst brugsanvisningen, for den har da overlevet både generator og lader - og sågar ved en fejl selv drevet laderen en tid... rolleyes

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Når bådens skrue er højredrejende, har skrueakslen så venstre- eller højregevind? Jeg tænker på møtrikken, som sidder på skrueakslen bag skruen. Den er gået løs, og jeg vil gerne vide så meget som muligt, før jeg dyykker ned i det iskolde vand med mit værktøj.
Hvis din propel går højre om burde møtrikken være venstre gevind, jeg har dog været ude for at den også var højredrejende, men der sad også en split igennem møtrikken.

V.h. Håndværkeren
Jeg regnede også med venstresnoet, men med visse former for mekanik er sagerne ikke altid så forudsigelige.
Hej Igen Koba.
Nej, men så lære vi noget nyt hvergang, og det er da en go`ting.

Håndværkeren
Citat fra Gerhard

"There are 10 types of people, those who understand binary and those who don't".
Gerhard


Det er længe siden jeg har grinet så meget som da jeg læste din underskrift (eller hvad det nu hedder).

Tak for et godt grin *SSS*
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis