Ejerskifte forsikring

Min kærsten og jeg, skal over vores hus til August. Vi har fået tilbud på ejerskifte forsikring ca. 10.500 kr for 10 år, selvrisiko på 5.000 kr.
Er det dyrt ??

Og dækker forsikringen ordenligt?

skriv hvis I har nogle erfaringer disse.

Mvh. Claus Mejner
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at søge på ejerskifte eller forsikring eller noget i den stil..

Jeg kan oplyse at der er stor forskelle på hvordan man opfatter den forsikring..

Generelt er den jo god at have hvis der er noget galt.. For er der noget galt er det ofte dyre reperationer der kommer..

Hvis præmien er 10.500 så skal sælger jo betale halvdelen ( sådan er reglerne vist ) så er det jo kun ca 5.000 kr og en ret lav selvrisiko ( det er jo noget der gør at i relativt nemt får en skade der skal dækkes af forsikringen )

Husk på at alt der er nævnt i tilstandsraporten ikke dækkes da det er beskrevet for jer allerede ved købet..

Men valget er jeres.

Venligst Njord smile

MVH Njord
hvorvidt det er dyrt afhænger af husets størrelse, men det er sikkert meget rimeligt.Priserne plejer at ligge rimeligt tæt.
Hvis I er blevet tilbudt en til 10.500,- og i får et andet tilbud (ex fra jeres banks forsikring) på ex 8.000 skal sælger stadig betale halvdelen af de 10.500,--

Det vil sige i kommer MAX til at betale 5.500 for denne forsikring, sammenlign det med hvad i betaler for huset...jeg ville ALDRIG undvære en sådan forsikring. Har selv købt et hus der var "værre" end et alm håndværkertilbud. Der var en laaang tilstandsrapport med masser af k'er. Men der kan stadig gemme sig skader som den byggesagkyndige ikke har opdaget - husk på han ikke må flytte en stol eller lignende for at tjekke ex for fugt.

Jeg har selv haft brug for den et par gange allerede, og således fået lavet for omkring 150.000,-.

Forsikringer er profitmaksimerende virksomheder, det er derfor klart at de ikke bare kaster penge efter dig i tilfælde af en skade. Der er derfor folk der har negative oplevelser og mener at en ejerskifte forsikring er spild af penge. Og jeg vil da også sige at det har "kostet" lidt diskussioner at få dem til at dække så meget (den ene skade var køkkengulvet, hvor de mente de kunne nøjes med at skifte halvdelen...).

Valget er i sidste ende jeres...men om 3 mdr. vil de 5.500,- være som en dråbe i jeres samlede udgifter, hvorimod en skade i fx bærende konstruktion, vil have voldsomme konsekvenser...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej

Jeg ved ikke om det er dyrt, men ud fra egne erfaringer kan jeg kun sige at du SKAL VÆLGE at tage en 10 årig, da den er den eneste der dækker "byggesjusk" og andre skader der ikke overholder gældende byggeregler. Jeg taler af egen erfaring, da jeg lige har fået dækket en sag til +200.000 kr. :-) godt nok efter lang tids tovtrækkeri

Mvh

Claus

Morten
Ang. hva´ sælger SKAL betale....... så er det kun det halve af den billigste premie dom ejendoms mælgerne forlægger. alså det halve af 4000 til 5000 kr for 5 år med 25000 i selvrisiko.

Mvh Claus Mejner

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Mejner (den 25-06-2003).]
Ang. sælgers andel af forsikringsbetalingen !

Jeg tror nok at sælger er forpligtet til at betale halvdelen af den ejerskifte forsikring han har tilbudt. Altså halvdelen af de 10.500 kr. Og i evt kan finde en billigere er muligt men jeg tror stadigt at sælger er forpligtet til at betale de ca 5000 som sin andel.

Men forsikringspræmien gælder jo en dækning der rækker år ud i fremtiden, altså godtnok kun gamle skade men de kan opdages år ud i fremtiden. Så sammen lignet med andre forsikringstyper er det vel relativt billigt.

Venligst Njord wink

MVH Njord
citat:
Oprindeligt indsendt af njord:
Ang. sælgers andel af forsikringsbetalingen !

Jeg tror nok at sælger er forpligtet til at betale halvdelen af den ejerskifte forsikring han har tilbudt. Altså halvdelen af de 10.500 kr. Og i evt kan finde en billigere er muligt men jeg tror stadigt at sælger er forpligtet til at betale de ca 5000 som sin andel.




Helt rigtigt.

Sælger betaler halvdelen af den forsikring HAN tilbyder. Kan I så finde en billigere, skal han stadig betale halvdelen af den han tilbød.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nemli' - sælger SKAL betale halvdelen af den forsikring, HAN tilbyder, som desuden kun er den 5-årige forsikring.

Vi købte hus for 1 år siden. Sælger betalte halvdelen af den forsikring, han havde tilbudt. Vi købte dog forsikringen i vores eget forsikringsselskab - og det var så en 10-årig.

Uanset hvad, så køb ALTID ejerskifteforsikring. Vores erfaring er, som en anden her på siden også skriver, at forskellen på prisen fra selskab til selskab er ret lille.

/Pippi :-)

Det er kun den 5-årige sælger skal betale halvdelen af. Derfor kan det godt være en fordel selv at betale det sidste for en 10-årig, da denne kun er 1.000-3.000 dyrere

Og det med de 25.000 er, som regl, en selvrisiko der bliver der først skal opbruges før man får penge. Dvs. at det godt kan betale sig at anmelde små skader selvom de ikke giver penge - men det tæller ned på de 25.000,-

Sådan er min opfattelse af det.

Jan

Lav-det-selv hvis det skal være iorden - ellers kan du lige så godt få andre til det !!!!
Det vigtigste er, at din ejerskifteforsikring er i det samme forsikringsselskab, som din husforsikring. Det råd fik vi af vores advokat, og har været meget glade for. Vi har haft flere skader, ingen er dækket af ejerskifteforsikringen, til gengæld er ca. 50% dækket af husforsikringen (pga. svamp)Er de to forsikringer ikke i samme selskab skyder de ansvaret til hinanden, og man ender som en pingpong bold.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis