svejsning

hvad er det nu lige jeg skal bruge for at undgå at rustfri svejsning ikke ruster,
jeg har hørt at der skal bruges en slags syre, eller?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
UPS! jeg fandt løsningen andet steds på LDS, en syre som hedder ANSI 316
Hej Xpol

Jeg er ikke den store svejseekspert, men... :

Jeg ved ikke om det er et handelsnavn på syren ?? men ANSI 316 er ellers bare std. betegnelsen på alm rusfrit stål..

Hvis du svejser rustfrit er det nødvendigt med afskærming i forhold til de områder hvor du evt svejser sort stål. Ellers kontaminerer du din rustfri svejsning.. Det er alm forholdsregler/krav hos alle firmaer der leverer rustfri til f.eks fødevare og biotek industrien.. Tvivler på du kan rense dig ud af det bagefter - ellers ville kravene vel ikke findes ?!

Mvh
Niels
Det du skal bruge hedder bejdse og du kan købe det hos lmg, se www.lmg.dk så kan du finde den nærmeste, eller brdr. dahl deres hjemmeside kan jeg ikke.
Eller spørge den nærmeste smedemester

HUSK at bruge handsker, øjenværn og hold snuden væk hvis det stadig er varmt, det er noget hidsigt stads....
tak til såvel Niels og bthye for seriøs oplysning, det giver mig noget at tænke på og så må jeg se hvad jeg finder ud af.
da det er ved at være længe siden jeg har arbejdet med rustfast stål kan jeg ikke rigtig huske typer på tråd osv. men det er sådan at den svejsetråd du bruger skal passe til den type rustfast stål du svejser i, ellers er det at selve svejsningen bliver lidt rød når den bliver udsat for vind og vejrsmile Den bejse eller syre der bliver nævt er til at fjerne misfarvning efter varmepåvirkning.

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Annonce
nu skriver du jo ikke noget om hvad det er der skal svejses og hvilken svejse metode du har du har tænkt dig at anvende :-)
vhis det er til almindeligt genmenført fusk og du kan komme til svejsesømmen er en mekanisk afresning af sømmen og den varmepåvirkede zone tilstrækkeligt dvs børstning med rustfaststål børste eller glas/sandblæsning bare over fladen er ren(dvs blank) får du ingen problemer med misfarvning

jacob faglært svejser IWP
[email protected]

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Xpol Jeg går ud fra at du har fået klaret problemet.

Men for andre der skal til at svejse i rustfri stål. Det gælder om at fjerne den oxyd hinde der kommer efter svejsning.

1.) Rustfri stålbørste er god men den kan kun tage overflader hvor der ikke er fordybninger og hvor man kan komme til. Giver en mat overflade.

2.) Glasblæsning, men det kræver man har adgang til udstyret, ellers må man betale sig fra det. Giver en mat overflade.

3.) Elpolering men det kræver man har adgang til udstyret, ellers må man betale sig fra det. Giver en blank overflade.

4.) Bejdsevædske, bruges ved mindre emner der kan dyppes , fordelene er at det kommer ind overalt. Selv bag ved svejsningen. Giver en mat overflade. Pensler man den på skal man pensle flere gange da den fordamper hurtigere end pastaen.

5.) Bejdsepasta. har en konsistens lige som brun sæbe, og pensles på. Kan bruges alle steder hvor du kan komme til at pensle det på. Giver en mat overflade.
Vi forhandler bejdsepasta og bejdsevæske.

Mvh. Allan
[email protected]

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Bejdsetape.

Nyhed til Bejdsning af alle typer rustfri og alle former for svejsning.

Bejdsetape. Bruges til at fjerne oxydhinden efter svejsning og Varming.
Økologisk, Hurtig, Enkelt, Økonomisk.
Se videoen her. www.youtube.com/watch?v=RIqVtAIikno


Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis