Fortsats væg på kældervæg ?

Davs

Jeg har sat en fortsatsvæg op på min kælder væg, og den er bygget sådan op, at der er ca. 1-2 cm hulrum imellem kældervæg og fortsatsvæg også 45mm stenuld også 2x13mm gips..

Inden jeg satte væggen op rev jeg alt tapet af, for at se om der var mug/fugt, der var der umiddelbart ikke, dog var lidt af tapet løsnet. derfor mistanken. hamrede alt limet af også for at se.

Nu kom jeg så pludselig i tvivl om jeg skulle have sat dampspærre i ????

Tænkte selvfølgelig over det inden jeg satte væggen op, men syntes at det var noget tis, bare at lukke fugt inde, derfor 1-2cm afstand til isoleringen.

Men nu er jeg kommet i tvivl??? hvad er den rigtige metode??

huset er fra 1952, og kælderen fungerer som beskyttelses rum, hvilket vil sige at muren udmod jorden, er ca. 40cmSTØBT beton.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
.............har selv lavet noget lignende , og der kiggede jeg på både rockwool og glasuld´s hjemmesider ............. det anbefales IKKE at sætte dampspærre op .............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Der må jeg lige rette lidt på dig..

http://www.rockwool.dk/sw36167.asp?csref=RSS

De anbefaler at sætte dampspærre på en tør væg (Jeg har banket limrester af, og væggen så 100% tør ud.. så jeg valgte at tage væggen ned igen og sætte dampspærre op...pis arbejde.. FJOLS..

Citat fra g.lykke

.............har selv lavet noget lignende , og der kiggede jeg på både rockwool og glasuld´s hjemmesider ............. det anbefales IKKE at sætte dampspærre op .............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis