Spunspropper TCDK 227 6000 13-05-2007 12:02 Der sidder et par spunsprobber af træ i min jolle. Kan man "udskifte" dem med noget der evt. kan skrues ud? altså evt. lave hullet større, og så have noget der kan skrues ind og ud? Eller findes der noget andet smart? 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 13-05-2007 16:32 Hej Torben.Der findes spunse / bundpropper på makedet i både rustfrit Messing og nylon.Du kan finde dem på www.mmc.dk Der kan du også købe kobber klinker som du efterlyste tidligere. V.h. Håndværkeren
TCDK Trådstarter 227 6000 13-05-2007 16:49 Tak, jeg synes dog jeg har været mmc kataloget godt igennem og kun fundet dem i træ.. må lige checke det op igen. (EDIT: Har fundet dem nu, side 343.)Hvilken type er lettest/bedst at montere? lige nu kan jeg komme til at montere den ene fra begge sider, inden jeg lukker hullet. Kobber klinker? der er jeg ikke lige med.
TCDK Trådstarter 227 6000 13-05-2007 16:56 Jeg synes umidlbart at "nr 2" (451345) ser ud til a være det jeg søger. Den er så bare uhandy, hvis jeg på et senere tidspunkt skal have den ud. De andre hvor man skruer flancen på, holder de i længden, og skal de ligges ned i fx. silicone for at blive 100% tætte?
Håndværkeren 20251 13-05-2007 19:02 Hej Torben.Kobber klinker ! jeg kom også i tanke om det efter jeg havde sent beskeden til dig, at det var en anden der spurgte.Nu er jeg ikke lige klar på hvilken model spuns du har fundet, men en af messing (rødgods) vil være at foretrække, og silicone er noget du bruger i huse o.l. under vandlinien vil jeg anbefale dig at bruge en sikaflex. Og i det hele taget hvor du har noget der skal være tæt i en båd. Husk at du skal kunne skrue spunsproppen af udvendig fra når båden er på land. V.h. Håndværkeren