Fjerning af Top-Coat TCDK 227 6000 13-05-2007 11:59 Ja, jeg skal have al top-coat fjernet på min Jolle. er gået i gang med en excentersliber med groveste slibeskiver der kan fåes.Det kan self. lade sig gøre, men det koster pænt mange skiver. Findes der andre måder at fjerne det på? 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 13-05-2007 16:38 Nej det er den eneste metode, men hos Harald nyborg er der for tiden tilbud på lamel slibeskiver til vinkelsliberen, de er væsentligt mere holdbare. Det går også noget hurtigere med en vinkel sliber i forhold til en exender sliber.Skal du have en maskine der virkelig flytter noget skal du have en båndpudser den kan virkelig tage fra. Men hvorfor vil du slibe al gelcoaten af ? det er ikke nøvendigt for at lægge et nyt lag gelcoat på. V.h. Håndværkeren
TCDK Trådstarter 227 6000 13-05-2007 16:47 Citat fra HåndværkerenNej det er den eneste metode, men hos Harald nyborg er der for tiden tilbud på lamel slibeskiver til vinkelsliberen, de er væsentligt mere holdbare. Det går også noget hurtigere med en vinkel sliber i forhold til en exender sliber.Skal du have en maskine der virkelig flytter noget skal du have en båndpudser den kan virkelig tage fra. Men hvorfor vil du slibe al gelcoaten af ? det er ikke nøvendigt for at lægge et nyt lag gelcoat på. V.h. Håndværkeren Det er kun topcoaten jeg sliber af, den er forfærdeligt påført, så jeg sliber ned til gelcoaten, og ligger en ny gelcoat oven på den og det nye glasfiber. Jeg tænkte også på flap/lamelskiver til vinkelsliber, men vidste ikke om det var for voldsomt. Det kan self. komme an på en prøve.
Gerhard 736 4000 14-05-2007 19:21 Da vi lavede samme nummer på vores båd, kom der først rigtigt gang i projektet da lameller kom på vinkelsliberen (og en støvmaske gav nattefred, så slap vi for hosteriet). Vi "opdagede" iøvrigt, at i feks. Silvan i Holbæk er der en "tømmerhandel" inde bag ved med alt det "gule" værktøj - der kostede skiverne kun halvdelen. (Så var de heller ikke vacumpakket).Gerhard There are 10 types of people.Those that understand binary, and those who don't