NiCd akku batteri dødt

Har en 12 V Bosch akkuskruemaskine (grøn serie), der er et par år gammel. Jeg brugte den meget i starten, men nu har den ligget stille i en 6 måneders tid - og batteriet af KOMPLET dødt. Ved godt at NiCd ikke er den bedste teknologi, men er der nogen måde at få lidt liv i det igen?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har hørt et og andet om at man smider batteriet i fryseren i et døgn ( pakket ind i en plastpose) Herefter skulle det være muligt at lade det op igen. Men om det virker ved jeg ikke.
Men et nyt batteri er da ingen herregård, kun en halv.

Håndværkeren
Citat fra pegazuz

Har en 12 V Bosch akkuskruemaskine (grøn serie), der er et par år gammel. Jeg brugte den meget i starten, men nu har den ligget stille i en 6 måneders tid - og batteriet af KOMPLET dødt. Ved godt at NiCd ikke er den bedste teknologi, men er der nogen måde at få lidt liv i det igen?


Hejsa..
Der er dsv nok ikke meget at gøre.. Men hvis du gider kan du jo prøve om du kan skille dit "batt" ad.. Inden i ligger der nogle 1,2v elementer koblet i serie, de kan købes i løs vægt. Ud med de gamle, montere de nye. Hvis du kan skille "kassen" af, så du også kan samle den igen, og den stadig kan monteres på din boremaskine, er det den billigste måde at rep. på... Men det kan være noget bøvl.. men..men den dur jo ikke som den er, så på med vanten.. Held og lykke ;-)

Mvh Jan j
Hvis du på qxl.dk søger på "akku renovering", så er der en fyr, der sælger nogler renoveringskit. I dit tilfælde ligner det en udgift på 275,- + 65,- i fragt. Der foruden skal du så selv lige lodde de nye celler i dit gamle batteri.
Måske en mulighed...

Mvh Jess
www.batterier.dk har alle typer værktøjsbatterier, eller kan skaffe dem. De har også de løse celler hvis man selv vil skifte. Alle priser er incl. fragt.

Der er også en chance for at du kan fordoble kapaciteten og evt få Ni-MH istedet.

Mvh cvi
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis